×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۰ میلیون تومان وام برای هر هکتار گیاهان دارویی در استان مرکزی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، «محسن چقایی» مسوول بهره برداری از محصولات فرعی مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا سرانه مصرف داروهای گیاهی در کشور را ۱۳۰ گرم ودر استان ۱۰۰ گرم اعلام کرد و گفت: این سرانه در سالهای اخیر رو به افزایش گذاشته است.

وی اظهارکرد: بالارفتن تقاضای شرکت های داروسازی به منظور جایگزینی استفاده از موادشیمیایی و نیزافزایش درآمد بهره برداران نسبت به سایر کشت ها، از دلایل رشد سرانه مصرف گیاهان دارویی در سال های اخیر بوده است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به کشاورزان علاقه مند برای کشت گیاهان دارویی که دارای زمین قابل کشت و آب کافی باشند؛ وام کم بمره با خواب پنج ساله پرداخت می کند.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح به ازای هر هکتار زمین کشاورزی مبلغ ۲۰ میلیون تومان با همکاری و مشارکت بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

چقایی گفت: تمامی کشاورزان می توانند برای کشت گل محمدی و ترویج گیاهانی از قبیل گل گاو زبان، اسطوخودوس و نظیر آن که دارای صرفه اقتصادی هستند، تقاضای دریافت وام کم بهره داشته باشند.

به گفته این کارشناس ارشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، امسال ۱۰۷ میلیون تومان وام کم بهره به ۹ بهره بردار این استان به منظور کشت گیاهان دارویی داده شده است.

چقایی افزود: این کشاورزان در مجموع در ۶،۵ هکتار از مزارع خود اقدام به کشت گیاهان دارویی کرده اند.

وی با این توضیح که ترویج کشت گیاهان دارویی از نابودی آنها جلوگیری می کند، برای مثال گفت: گل محمدی در سال چهارم به حداکثر میزان گل دهی خود به مقدار حدود چهار تن در هکتار می رسد که از قرار هر کیلوگرم حدود ۱۰ هزارتومان، سود سرشاری نصیب کشاورزان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.