×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید علمی داروی گیاهی سه سال زمان نیاز دارد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر علیرضا یزدی نژاد در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه تولید علمی هر دارویی در بازه زمان طولانی مدت امکان پذیر است، افزود: بر این اساس تولید علمی دارو طی انجام فرآیندهای گوناگون از قبیل انجام آزمایش های مختلف بر حیوان و انسان انجام می گیرد.

وی در ادامه به کشف داروی کاهنده دیابت از سوی فردی به نام ‘عبدالله کاظمی’ ۸۰ ساله ساکن روستای احمد کندی این استان اشاره و اظهار کرد: دارویی که این فرد کشف کرده کاهنده دیابت نام دارد و در طب سنتی و کتابها به اجزای این ترکیب اشاراتی شده است.

این استاد یار دانشکده داروسازی استان زنجان، ادامه داد: پژوهش و مراحل علمی تولید گیاه درمان کننده دیابت به بودجه نیاز دارد و این دارو باید به لحاظ فرمولاسیون، آلودگی ، میکروبی، کپک نزدن و مطالعات حیوانی و انسانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بر خلاف مطالب مطرح شده دانشگاه علوم پزشکی مجوزهای لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی این نوع دارو صادر نکرده است، بیان کرد: پژوهش هزینه بالایی دارد که انجام این کار تامین منابع و صرف هزینه و زمان لازم است.

یزدی نژاد افزود: در صورت تمایل افراد فعال در زمینه تولید فرآورده های دارویی مجموعه دانشکده دارو سازی آماده ارائه خدمات مشاوره ای جهت هدایت علاقه مندان به سمت کارخانه های متقاضی تولید کننده فرآورده های دارویی است.

استان زنجان یکی از مناطق غنی گیاهان دارویی در کشور محسوب می شود و با یک میلیون و ۱۰۰ نفر جمعیت و در شمالغرب کشور واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.