×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید دهانشویه گیاهی ضد باکتری و ضدالتهاب

به چرخاندن مایعات مختلف در دهان به منظور پاکسازی فیزیکی و نیز اعمال اثرات درمانی بر روی لثه ها، دندان ها، زبان و سایر عناصر موجود در حفره دهان، دهانشویه اطلاق می شود. همین کار ظاهرا پیش پا افتاده اگر به طور مرتّب انجام شود تاثیر بسزایی درسلامت دهان و دندان خواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر جلیل افشار، مدیر تحقیق و توسعه شرکت تولیدکننده این محصول در گفتگو با ایسنا با بیان این که این دهان‌شوی از عصاره طبیعی گیاهان ساخته شده است، گفت: مواد و عصاره‌های به کار برده شده در این دهان‌شوی شامل چای سبز، گل همیشه بهار و همچنین اسانس‌های طبیعی سه گیاه اکالیپتوس، آویشن و نعنا است.

وی با اشاره به گیاه کالاندولا (گل همیشه بهار) استفاده شده در این دهانشوی که برای درمان بیماری های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: تانن‌های موجود در ترکیب چای سبز نیز به استحکام لثه‌ها کمک می‌کند و خاصیت ضدعفونی دارد و در واقع این دهان‌شوی برای لثه‌های ملتهب که خون از آنها می‌آید، موثر است.

وی افزود: فلوراید موجود در چای سبز نیز به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

به گفته افشار، همچنین نعنا فلفلی مصرف شده در این دهان‌شوی موجب خوشبویی دهان می‌شود.

وی در پایان در خصوص وجه تمایز این دهان‌شوی با سایر محلول‌های دهان‌شوی گفت: مواد به کار برده شده در این دهان‌شوی از عصاره گیاهان بوده و درواقع کاملا طبیعی است و با استفاده از این دهان شوی دندان‌ها رنگ نمی‌گیرند. همچنین خاصیت ضد التهابی بودن گل کالاندولا از دیگر امتیازات این دهان شوی محسوب می‌شود.

  1. یاسر خوانچه مهر

    با سلام جهت انجام کار تحقیقاتی بنده چگونه میتوانم دهانشویه آماده گل همیشه بهار و چای سبز را تهیه کنم؟؟آیا در بازار موجود میباشد؟؟ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.