×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
صادرات گیاهان دارویی نیازمند استاندارد و کیفیت بالا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، رسول نیکخواه بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به جایگاه استاندارد در بازارهای جهانی تصریح کرد: نمی توان صادرات گیاهان دارویی را بدون توجه به بسته بندی و گواهی کیفیت توسعه داد.

وی افزود: در حوزه صادرات نیازمند آزمایش و صدور گواهی هستیم که باید با تعامل دستگاه های مختلف محقق شود.

عضو شبکه پژوهش فن آوری گیاهان دارویی استان تصریح کرد: علاوه بر این باید توجه داشت بازارهای جهانی به محصولات همگن، برخوردار از گواهی کیفیت، برخوردار از بسته بندی مناسب و برخوردار از تائیدات آزمایشگاهی توجه دارند.

 معتقد است باید واحدهای فرآوری در استان آغاز بکار کرده و امکانات بسته بندی، خشک کردن، اسانس گیری و عرق گیری فراهم شود تا بتوان محصول بازار پسند به بازار ارائه کرد.

نیکخواه بهرامی با اذعان به اینکه علم توسعه گیاهان دارویی در کشور و به تبع آن در استان یک علم نوپا است، اضافه کرد: تا نیم قرن گذشته این علم به فراموشی سپرده شده بود و امروز مطالعات مجددا آغاز شده است.

وی افزود: نوپا بودن این علم نشان می دهد جا برای کار زیاد است و اگر معرفی و تولید مناسب داشته باشیم می توانیم امکان صادرات ایجاد کنیم.

عضو شبکه پژوهش گیاهان دارویی استان در عین حال تاکید دارد که  اجرای این طرح ها نیازمند سرعت و شدت است تا بتواند متناسب با نیازهای روز بازارهای جهانی گام بردارد.

به گفته وی در حال حاضر توجه کشورهای مختلف به استفاده از گیاهان به عنوان دارو جلب شده است و این مهم به ویژه در کشورهای پیشرفته از جمله آلمان قابل توجه است.

نیکخواه بهرامی با بیان اینکه هر گیاهی مشتری خاص خود را دارد، اضافه کرد: در میان گیاهان مستعد صادرات می توان به استقبال کشورها از آویشن، سرخارگل، نعناع فلفلی، به لیمو، خارمریم، ملیس، و شیرین بیان اشاره کرد.

وی صادرات گیاهان دارویی را مقرون به صرفه می داند و تاکید دارد برخی گیاهان دارویی در داخل کشور مشتریان محدودی دارند و این در حالی است که نیاز بازارهای جهانی به مراتب بیشتر است.

  1. قالیشویی

    ممنون از شما دوست عزیز

  2. ایزو

    سپاس خوب بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.