×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سعید نظری در در گفت و گو با ایرنا افزود: گونه های گیاهی کوه دوردشت از جمله ارزن ، بیلهر، تره کوهی، بن سرخ و خرگریو باعث شد منابع طبیعی با همکاری اهالی دهستان دلی اولاد علی مومن اقدام به احیای گونه های گیاهی این کوه کنند.

وی همکاری ساکنان دهستان دلی اولادعلی مومن برای احیای گونه های گیاهی کوه دوردشت را بی سابقه و و قابل تجلیل خواند.

نظری کوه دورشت را از کوه های غنی و سرشار از گونه های گیاهی و دارویی شهرستان بویراحمد ذکر کرد .

نظری اضافه کرد: کاشت بادام کوهی و گونه های سازگار با اقلیم منطقه در کوه دورشت علاوه بر اینکه باعث تقویت و حفظ خاک این کوه می شود باعث رونق اقتصادی و درآمدزایی برای اهالی نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: کار احیای جنگل ها و مراتع شهرستان بویراحمد علاوه بر دلی اولاد علی مومن در مناطقی مانند تنگ سرخ، سرداب، مله شوره به صورت مستمر در حال انجام است.

وی عنوان کرد: بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان بویراحمد در ماه های اخیر به زیر کشت گیاه آنغوزه رفته و مردم نیز در این زمینه مشارکت جدی دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد در پایان عنوان داشت: با توجه به تأثیر مثبت کشت گیاهان دارویی در احیای پوشش گونه های جنگلی و درآمدزایی اهالی بومی منطقه اداره منابع طبیعی بویراحمد آماده همکاری با متقاضیان کشت گیاهان دارویی و صنعتی است.

کوه «دورشت» با میانگین ارتفاع ۳ هزار متر و طولی بیش از ۲۰ کیلومتر در شرق دهستان دلی اولاد علی مومن در شهرستان بویراحمد قرار گرفته است.

این کوه با توپوگرافی خاص بدلیل قرار گرفتن در میان روستاها در سال های اخیر به طور جدی مورد تهدید انقراض گونه های گیاهی قرار گرفته است.

کوه دور دشت دیر زمانی به لحاظ پوشش گیاهی یکی از غنی ترین کوه های کهگیلویه و بویراحمد به حساب می آمد اما هجوم مردم برای استفاده از گیاهان خوراکی ، آتش سوزی و چرای بی رویه دامها پوشش متنوع گیاهی این کوه را دستخوش تغییرات زیادی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.