×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات ۸۰ درصد زعفران خراسان جنوبی به صورت خام / افغانستان، هند و چین در حال رقابت با ایران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محسن احتشام در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: در این رابطه کشورهای اسپانیا و امارت با بسته‌بندی مناسب، زعفران ایرانی را با نام و برند خودشان روانه بازارهای بین المللی می کنند.

وی از حضور رقبای جدید برای زعفران ایران خبر داد و افزود: کشورهای چین، افغانستان و هند با استفاده از فناوری نوین در کشت زعفران به دستاوردهای مهمی دست یافته اند و خود را به عنوان رقیبی جدی در مقابل بازرگانان ایرانی معرفی می‌کنند.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ، زعفران، زرشک، عناب ، انار و سایر گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: کشورهایی از جمله اسپانیا، امارت متحده، ایتالیا، چین، فرانسه، انگلستان، استرالیا، سوئد، عربستان سعودی، کویت و بحرین بزرگ ترین وارد کنندگان زعفران ایران به شمار می روند.

وی بر تبلیغات و برندسازی زعفران تاکید کرد و گفت: تقویت برندسازی به تثبیت جایگاه زعفران ایران و پرآوازه کردن آن کمک زیادی می‌کند.

صادرات زعفران به ۵۰ کشور جهان

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن وکشاورزی بیرجند بابیان اینکه  ۱۳۵ تن زعفران به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار سالانه به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می شود، افزود: این صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

احتشام از شهرستان قائنات  به عنوان قطب تولید زعفران  یادکرد و گفت: با کیفیت ترین محصول زعفران کشور در این شهرستان تولید می شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ، زعفران، زرشک، عناب ، انار و سایر گیاهان دارویی خراسان جنوبی افزود: سالانه در خراسان جنوبی ۵۰ تن زعفران تولید که به دلیل کیفیت بالای محصول زعفران استان تمام محصول تولیدی در حوزه صادرات قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات زعفران کاران خراسان جنوبی افزود: عدم حمایت از صادر کنندگان زعفران، عدم مدیریت بر بازار زعفران، عدم حمایت از صنایع تبدیلی زعفران از مهمترین مشکلات محصول زعفران استان است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران ایران  با اشاره به اینکه بزرگترین واحد فراوری زعفران در خراسان جنوبی راه اندازی شده است، افزود: هم اکنون این واحد فعال اما با کوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می کند گفت:. پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۲۲ درصد حمایت ازریک واحد فراوری محصول زعفران  نمی باشد.

احتشام گفت: با توجه به نابسامانی در بازار داخلی و حضور سودجویان و دلالان راه اندازی بورس کالای کشاورزی ضروری است.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ، زعفران، زرشک، عناب ، انار و سایر گیاهان دارویی خراسان جنوبی کشف قیمت محصولات توسط کشاورزان، ساماندهی و مدیریت بر بازار داخلی را از مزایای این بورس کالا بیان کرد.

۷۰ پایگاه فرآوری زعفران در استان های خراسان رضوی و جنوبی

نائب رئیس شورای ملی زعفران ایران  از اجرای طرح ارتقای کیفیت و شناسه تولید زعفران برای دومین سال متوالی در ۴۰ پایگاه فرآوری زعفران در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این طرح در قالب ۷۰ پایگاه فرآوری زعفران در استان های خراسان رضوی و جنوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم حمایت دولت، برخی از صنایع فرآوری زعفران در سطح استان به حالت نیمه فعال تبدیل شده اند، افزود: متاسفانه بالا بودن نرخ سود بانکی و عدم حمایت های دولتی سبب شد تا عدم سودآوری کار فرآوری محصول در استان را مختل کند.

احتشام با اشاره به اینکه برند ملی زعفران در دست تهیه است، گفت: تاکنون در زمینه محصول زعفران ۱۰ برند خصوصی در ایران تهیه شده است.

نائب رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: مسئولان از زعفران ایران در بازار های جهانی حمایت کنند چرا که حمایت از این محصول حمایت از کشاورزان است.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان ، زعفران، زرشک، عناب ، انار و سایر گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود که سهم خراسان جنوبی از این میزان ۳۵ درصد است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.