×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک متخصص طب فیزیکی گفت: ۹۵ درصد بیماران مبتلابه کمردرد نیازی به جراحی ندارند و با درمان‌های جایگزین مشکلاتشان حل می‌شود.



دکتر مسعود رایگانی در گفتگو با پایگاه خبری سلامانه، به بی‌نیازی ۹۵ درصد بیماران دارای کمردرد از جراحی تصریح کرد: پزشکان باید زمان کافی برای معاینه و شرح‌حال بیمار صرف کنند تا با این اقدام ضمن کاهش تجویز تصویربرداری با تشخیص مناسب بیماری بدون جراحی بیماران را درمان کند.



وی افزود: ۸۰ درصد افراد مبتلابه دیسک کمر نیازمند جراحی نیستند و پزشکان متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی می‌توانند با اقدامات توان‌بخشی و در مرحله بعد تجویز دارو از انجام اقدامات مداخله‌ای بر روی بیمار پیشگیری کنند.



دکتر رایگانی تصریح کرد: یکی از مشکلات توان‌بخشی، شناخته نشدن توانمندی‌های رشته طب فیزیکی و توان‌بخشی است یعنی بسیاری از خدمات را به‌طور ناقص از جاهای دیگر کسب می‌کنند درحالی‌که اگر به متخصص توان‌بخشی مراجعه کنند سعی می‌شود به فرد آموزش‌های لازم برای کاهش درد و انجام حرکات ورزشی خاص و حداقل دارو تجویز شود.



وی همپوشانی رشته طب فیزیکی و توان‌بخشی را از دیگر چالش‌های این رشته برشمرد و راه‌حل آن را داشتن راهنمای خدمات بالینی در سطح کشور دانست تا بدین شکل مردم بدانند در صورت داشتن چه بیماری به چه پزشکی مراجعه کنند تا سرگردانی بیماران کاهش یابد.



دکتر رایگانی جمعیت پزشکان طب فیزیکی و توان‌بخشی را با توجه به جمعیت کشور بسیار ناچیز دانست و گفت: در سطح کشور فقط ۴۰۰ پزشک طب فیزیکی و توان‌بخشی داریم که این تعداد نیز در استان‌های تهران، فارس و برخی استان‌های بزرگ دیگر کشور توزیع‌شده است درحالی‌که ما چیزی حدود ۲ هزار پزشک متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی در سراسر کشور نیاز داریم.



رایگانی یکی از راه‌های کاهش تجویز اقدامات مداخله‌ای و جراحی را افزایش تعرفه معاینه و توان تشخیصی پزشکان دانست و گفت: تا زمانی که حق ویزیت پزشکان در مقایسه با اقدامات مداخله‌ای جراحی پایین باشد بیشتر اقدامات درمانی به سمت جراحی خواهد رفت.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.