×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از کاربرد ازون در درمان اختلالات عضلانی و مفصلی مانند روماتولوژی خبر داد.


 احمد رئیس السادات، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت و گو با فارس با اشاره به کاربرد ازون ( ازون تراپی) در اختلالات عضلانی و مفصلی تصریح کرد: اخیراً استفاده از ازون درمانی در اختلالات روماتولوژی، ارتوپدی صدمات ورزشی و طب فیزیکی و توانبخشی رو به افزایش نهاده است.


وی خاطرنشان کرد: ازون گازی بی رنگ است که از ۳ اتم اکسیژن تشکیل شده است. در پزشکی از مخلوط بسیار رقیق ازن و اکسیژن استفاده می شود که از ۰۵/۰ تا ۵ درصد حجمی (حدود ۱تا۱۱۰میکرولیتر در سی سی) متفاوت است.


رئیس السادات خاطرنشان کرد:  این غلظت به شرط رعایت احتیاطات و استانداردهای مصوب، خطری برای سیستم های مختلف بدن از جمله دستگاه تنفسی ندارد.


این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: فرضیه استفاده از ازون درمانی بر این پایه استوار است که ازون می تواند سبب کاهش التهاب و تحریک روند ترمیم بافتها از طریق تنظیم متابولیسم، بهبود خون رسانی و کاهش رادیکالهای آزاد شود.


وی از جمله دیگر مکانیسم‌های اثر ازون درمانی را کاهش احتمال عفونت و بهبود سیستم ایمنی در بیماران مختلف از جمله مبتلایان به زخم‌های مزمن برشمرد.


رئیس السادات گفت: از مهمترین کاربردهای فعلی ازون درمانی می توان به اختلالات مفصلی و پیرامون آن از جمله آرتروز زانو، دردهای عضلانی از جمله نقاط ماشه‌ای، التهاب رباط‌ها و بورسها و کیست‌های گانگلیونی، آرنج تنیس بازان، برخی از مبتلایان به دردهای ناشی از فتق دیسک های کمری و زخمهای دیابتی و فشاری اشاره کرد.


این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: انتخاب صحیح بیماران،دوز و فواصل و تعداد تزریق مناسب ازون و نیز استفاده همزمان از سایر روشهای توانبخشی از جمله اصلاح الگوی زندگی و ورزش درمانی از مهمترین عوامل تعیین کننده در موفقیت درمان با این روش به شمار می رود.


وی افزود: در بررسی های انجام شده و با استناد به شواهد علمی موجود به نظر می‌رسد برای استفاده روتین از ازون درمانی و قرارگیری این روش در گایدلاینهای بالینی باید تحقیقات بیشتری بر روی هزینه اثربخشی و مقایسه این روش با سایر روشهای درمانی شناخته شده در اداره درد و اختلالات عضلانی و اسکلتی انجام گیرد.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.