×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

سلامانه : طب هومیوپاتی در ایران به خوبی معرفی نشده و با وجود مزایای آن هنوز مسیر خود را به درستی طی نکرده است.


علی کریمی متخصص طب مکمل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: طب هومیوپاتی طب شناخته شده‌ای است که طبق  سیاست سازمان بهداشت جهانی در نظام سلامت قابلیت تلفیق دارد.


وی اذعان داشت: در سالهای اخیر طب مکمل طرفداران زیادی پیدا کرده است به گونه ای که در کتاب اطفال نلسون از بهره گیری ۷۰ درصد بزرگسالان از طب مکمل و همچنین استفاده ۲۰ درصدی اطفال از این طب آماری منتشر گردیده است.


وی گفت: با وجود اینکه هومیوپاتی در ایران به درستی معرفی نشده است و عموم جامعه از این طب مکمل بی بهره‌اند شاهد این هستیم که در کشورهای دیگر داروهای هومیوپاتی نه به عنوان مکمل بلکه به عنوان دارو و با مجوز fbe در حال انتشار است.


کریمی افزود:  علم هومیوپاتی در میان متخصصان و پزشکان جایگاه خوبی پیدا کرده است و بسیاری از اساتید که به این علم آگاهی دارند در مراکز جهاد دانشگاهی به آموزش آن می پردازند و می توان گفت بیش از ۲۰۰ نفر از پزشکان و متخصصان رشته های کلیه، قلب و عروق و… از این علم بهره می گیرند.


وی در دومین همایش برندهای انسانی با گرایش پزشکی خاطر نشان کرد: مسئولین و پیشکسوتان پزشکی با معرفی علم هومیوپاتی می توانند در جامعه پزشکی و به ویژه آگاهی عمومی جامعه نقش ویژه ای را ایفا کنند.


کریمی در پایان خواستار حمایت رسانه ها و اطلاع رسانی طب مکمل به عموم شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.