×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : زنجبیل علاوه بر خواص گوناگونی که داراست در درمان اسپاسم روده، ضد تهوع و استفراغ و کاهش دردهای روماتیسمی موثر است.


دکتر فرهاد صبری، متخصص طب سوزنی و عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سوزنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، در خصوص کاربردهای جدید زنجبیل در طب سنتی گفت: اخیرا طبق آزمایشات انجام شده، ثابت شد که زنجبیل علاوه بر خواص گوناگونی که داراست، نیز در درمان اسپاسم روده، ضد تهوع و استفراغ و کاهش دردهای رماتیسمی موثر است البته باید توجه داشت که مصرف بیش از حد آن موجب سوزش سر دل می شود.


این متخصص در پاسخ به این سوال که مصرف گیاه زنجبیل در درمان چه بیماری‌هایی موثر است،‌گفت: در بیمارانی که خطر ترومبوز یا لخته‌های داخل عروق دارند، می‌توانند از این گیاه استفاده کنند چراکه از لخته شدن خون جلوگیری می کند . همچنین بیمارانی که ترکیبات آسپرین مصرف می‌کنند باید زنجبیل را خیلی با احتیاط مصرف کنند.


صبری ادامه داد: زنجبیل همچنین به عنوان دارویی ضد سرطان روده، ضد باکتری و سموم کبدی است و از آنجایی که خاصیت ضدالتهابی دارد برای درمان دردهای مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی افزود: این گیاه محرک سیستم ایمنی، ادرارآور است و اگر بعد از غذا مصرف شود نفخ را از بین می‌برد.


وی ادامه داد: از آنجایی که زنجبیل کاهش دهنده کلسترول و چربی خون است، مصرف آن بعد از غذا به همراه چیا توصیه می‌شود.


وی در پایان گفت: افراد می‌توانند ۱الی۲ بار در طول روز یک چهارم قاشق چای خوری به صورت شربت و یا به همراه چای استفاده کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.