×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، همزمان با برداشت زعفران از مزارع تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد شهربابک، حسین فتاحی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا شریفی فرماندار، غلامرضا کافی رئیس اداره جهاد کشاورزی، سعید رئیسی رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان به همراه دکتر محمد محمودی رئیس و هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی با حضور در مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی از نحوه برداشت زعفران بازدید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک در این بازدید اظهار کرد: در راستای نا‌مگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و هم‌راستا با سیاست‌های کلی دانشگاه برای استفاده از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی همسو با اقلیم منطقه و درآمدزایی برای واحد، اقدام به کاشت زعفران کردیم.

وی افزود: زعفران گیاهی است که نیاز به آبی کم دارد و زمان آبیاری آن هنگامی است که محصول درختان برداشت شده و درختان نیاز به آب ندارند، نخستین مرحله آب دهی در مهر انجام می‌شود و برداشت زعفران ۱۰ تا ۱۵ روز پس از نخستین آبیاری و با باز شدن نخستین گل شروع می‌شود. نکته مهم این است که برای افزایش کیفیت، گل زعفران باید قبل از طلوع خورشید و تابش آفتاب برداشت شود.

  فرماندار شهربابک در این بازدید گفت: انشاءالله با حضور و مدیریت دکتر محمودی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر این دانشگاه در شهرستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از مدیریت دانشگاه، ابراز امیدواری کرد این مزرعه بتواند به عنوان الگویی برای کشت‌های کم آب در شهرستان مطرح شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.