×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : ایبوپروفن یک تسکین‌دهنده رایج درد است که به طبقه داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مربوط می‌شود. این دارو برای درمان مشکلاتی نظیر دردهای قاعدگی، در مفاصل و سردرد مناسب است اما مصرف آن عوارض جانبی مانند آسیب به معده و روده و افزایش ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را نیز به همراه دارد.


به گزارش پایگاه خبری سلامانه به همین دلیل natural news در گزارش اخیر خود جایگزین‌های طبیعی این دارو را معرفی کرده است که هم درد را تسکین می‌دهند و هم برای بدن مضر نیستند:


گیاه کندر: خواص ضدالتهابی این گیاه هندی به اسیدهای بوسولیک مربوط می‌شود که بر اساس تحقیقات توانایی بهبود گردش خون، ازجمله خون‌رسانی به مفاصل و پیشگیری از التهاب را با سدکردن راه گلبول‌های سفید خون برای ورود به بافت‌های آسیب‌دیده دارد. این گیاه به‌صورت پماد در داروخانه‌ها موجود است.


کاپسیسن: این ترکیب شیمیایی که در فلفل تند وجود دارد درصورتی‌که به‌صورت پماد استفاده شود می‌تواند درد اعصاب، عضلات و مفاصل را تسکین دهد. دلیل این امر نیز مداخله این ترکیب در جلوگیری از فرستادن سیگنال درد به مغز است. مراقب باشید که پس از مصرف آن به‌صورت پماد یا ژل دست‌های خود را بشویید و از تماس با چشم خودداری کنید.


کورکومین: مواد تشکیل‌دهنده فعال در ادویه زردچوبه با مسدود کردن پروتئین‌هایی که به التهاب کمک می‌کند و نیز متوقف کردن انتقال‌دهنده عصبی از فرستادن سیگنال درد به مغز می‌تواند در تسکین درد مؤثر باشد. همچنین کاهش شانس ابتلا به آلزایمر و نیز برخی سرطان‌ها از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی است که می‌تواند به‌عنوان قرص یا با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی وارد بدن شود.


اسیدهای چرب امگا ۳: این اسیدهای چرب که در ماهی‌های آب‌های سرد مانند سالمون و برخی از مغزهای درختی مانند گردو یافت می‌شوند از خاصیت ضد تورمی قوی برخوردار هستند که برای افرادی که از دردهای مفاصل یا مشکلات هاضمه مانند بیماری ورم روده رنج می‌برند مناسب ست. اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین با پایین آوردن فشارخون و عمل به‌عنوان رقیق‌کننده طبیعی خون می‌توانند سلامت قلب را بهبود بخشند.


پوست درخت بید سفید: سالیسین ماده تشکیل‌دهنده فعال در این پوست درخت است که در معده به اسید سالیسیک تبدیل می‌شود که خاصیتی مشابه آسپرین دارد. هرچند مانند آسپرین از خواص ضدالتهابی و کاهش‌دهنده درد برخوردار است اما مثل آسپرین معده را اذیت نمی‌کند و مصرف روزانه آن برای تسکین درد، التهاب و تب بی‌خطر است.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.