×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه :افراد بسیاری براین‌باورند که گیاه دارویی جینسینگ با قدرت آنتی‌اکسیدانی بالا به بهبود عملکرد مغز و تنظیم قندخون و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.


به گزارش ایسنا ، جینسینگ از هزاران سال پیش در میان فرهنگ‌ها و ملل مختلف کاربرد داشته و به دلیل خواص درمانی متعدد مورد استفاده بوده است. برخی افراد این ادعا را دارند که جینسینگ برای کاهش استرس، رفع زوال عقل، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، کاهش عفونت، تقویت روند هضم غذا و حتی درمان سرطان کاربرد دارد در حالی که تحقیقات کافی برای تایید هیچ یک از این ادعاها وجود ندارد.


البته بررسی‌ها حاکی از آن است که گیاه جینسینگ تنها در کنترل دیابت نوع دو و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی موثر است اما با این حال استفاده از این دارو بدون نظارت پزشک برای درمان هیچ بیماری توصیه نمی‌شود. در حالی که این گیاه اغلب به نوشیدنی‌های انرژی زا و مواد خوراکی به منظور افزایش انرژی و حتی حافظه افزوده می‌شود شاهدی برای تایید این اثرگذاری وجود ندارد.


به گزارش ایسنا به نقل از هلث لاین، این گیاه همچون انواع دیگر مکمل‌ها با عوارض جانبی همراه است که برخی از آن‌ها جدی هستند. برخی از داروها نیز تعامل پایینی با جینسینگ دارند و علاوه بر این برخی مصرف‌کنندگان آن ممکن است به اسهال، بی‌خوابی، سردرد، بالا رفتن ضربان قلب و نوسان فشار خون مبتلا شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.