×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری کنگره بزرگداشت شهید سیدرضا پاک نژاد، استاد طب قرآنی و سنتی

شهید سیدرضا پاک نژاد

شهید سیدرضا پاک نژاد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد امروز(۶ آذر) در دومین روز از کنگره بزرگداشت شهید سید رضا پاکنژاد که با حضور ریس مجلس شورای اسلامی در محل سالن پاکنژاد دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دکتر پاکنژاد به عنوان یک پژشک نسبت به طب جدید، طب سنتی و هم نسبت به خود درمانی توجه داشت.

وی با اشاره تالیف کتاب اولین دانشگاه، آخرین پیامبر توسط این شهید بزرگوار افزود: اولین دانشگاه مرکز دانش، فرهنگ و آداب و آخرین پیامبر رسالت پیام رسانی و نشر دانش است که در این کتاب پیام های بزرگی به ما داده شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه دکتر پاکنژاد ضمن توجه به طب جدید، طب سنتی را ترویج می کردند اظهار داشت: ایشان به دنبال آن بود تا فرهنگ خود درمانی در استان و جامعه احیا شود.

وی تصریح کرد: ما در گذشته یک فرهنگ خود درمانی را از حکیمان خود داشتیم اما در فرهنگ جدید طب خود درمانی کمرنگ شده است که باید به آن توجه شود.

استاندار یزد با بیان اینکه مادران در طب خود درمانی خود یک طبیب توانمند بودند افزود: یکی از ویژگی های بارز دکتر پاکنژاد این بود که با تالیفات خود به دنبال گسترش و محفوظ نگه داشتن طب سنتی در جامعه بود.

وی اضافه کرد: شهید پاکنژاد یک جامع نگری را در طب براساس آیات قرآن، روایات دینی و احادیث بنا نهاده است به گونه ای که غنی بودن اسلام را از نظر سلامت به خوبی می توان در کتاب های ایشان مشاهده کرد.

میرمحمدی یکی دیگر از ویژگی های دکتر پاکنژاد را توجه به بحث سلامت روح و روان دانست گفت: این موضوعی است که امروز نسبت به آن غفلت شده است.

وی افزود: ما در رابطه با سلامت روح و روانمان که جنبه پیشگیری برای سلامتی جسمی دارد تا حدودی غافل هستیم.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از خلا هایی که امروز وجود دارد کمبود پزشک فعال در زمینه روح و روان است افزود: ما جنبه منفی به مسائل روح و روان می دهیم.

وی اظهار داشت: اگر یک بیمار بخواهد به پزشک روانشناس مراجعه کند با نگاه منفی مراجعه می کند ما بایداین فرهنک را تغییر دهیم.

میرمحمدی گفت: بسیاری از مشکلات ما ناشی از مشکلات و بیماری های روحی و روانی است همچنین بسیاری از بیماری های جسمی ما باز ناشی از این بیماری های روحی و روانی است و اگر ما اینجا را درست کنیم بسیاری از هزینه هایی که برای بیماری ها می شود کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز باید با تاسی از دکتر پاکنژاد یک صفحه جدیدی را در ارتباط با توسعه پزشکی روح و روان داشته باشیم تصریح کرد: همانطوری که استان یزد امروز به عنوان یک قطب درمانی در بیماری های مختلف و انواع و اقسام جراحی ها به حساب می آید از لحاظ سلامت روح و روان باید بتواند چنین قطبی را تشکیل و محلی برای مراجعه نیازمندان باشد.

استاندار یزد افزود: ما کانون های مشاوره پزشکی روانی را نیاز داریم طبیعی است که باید به میدان بیاییم اگر افسردگی و مشکلات جوانی، ناهنجاری های اجتماعی و گاهی خودکشی مشاهده می شود اینها چیزهایی است که نمی توان به آن بی توجه بود.

وی ابراز امیدواری کرد: به لطف خداوند و همت جامعه پزشکی این بحث روان پزشکی فرهنگ شود و همانطور که فرهنگ طب سنتی را احیا و گسترش داده ایم طب روح و روان هم باید فرهنگ و عادی شود تا بتوانیم همدیگر را کمک کنیم و شاهد جامعه شاداب باشیم.

میرمحمدی با بیان اینکه هر مومنی از فضای نورانی خودش برخوردار است افزود: همه می توانیم از این فضا بهر مند شویم و درد و رنج را ازخود دور کنیم.

وی خاطر شنان کرد: آن هایی که در فضای عشق و علاقه شاداب هستند اصلا خستگی احساس نمی کنند.

میرمحمدی افزود: خستگی برای خمودگی، در خودرفتن و افسردگی است و گرنه افراد شاداب خسته نمی شوند ما باید این شادابیث را خودمان در خودمان ایجاد کنیم.

شهید دکتر سیدرضا پاک‌نژاد (سوم فروردین۱۳۰۳ مصادف با سوم جمادی الثانی ۱۳۴۳ در یزد – ۷ تیر ۱۳۶۰ در تهران) پزشک و نویسنده ایرانی و نماینده یزد در دوره اول مجلس شورای اسلامی بود. وی در بمبگذاری هفت تیر توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.