×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارغوان برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را صاف و سنگ مثانه را خرد می‌کند

ارغوان Cercis siliquastrum

ارغوان Cercis siliquastrum

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا مهندس محسن پویان گفت: ارغوان گیاهی از خانواده نخود است. درختی کوچک با گل‌هایی ارغوانی که در بهار ظاهر می‌شوند، در کتب قدیم ایران مانند الابنیه عن الحقایق الادویه به نام “داذی” و در منابع دیگر به نام‌های “اکوان”، “ارجوان”، “ارجوان‌العرب”، “خرزیق” و “زعید” آمده است. برگ‌های آن قلوه‌ای شکل و به رنگ سبز روشن است.

وی ادامه داد: مصرف گل‌های آن مفرح است و اخلاط لزج را خارج می‌کند و برودت معده و کلیه را برطرف می‌کند و صدا را صاف و سنگ مثانه را خرد می‌کند.

این پژوهشگر گیاهان دارویی گفت: دم‌کرده گل آن قی‌آور است و معده را پاک می‌کند. دم‌کرده پوست ریشه آن نیز قی‌آور است. گرد سوخته شده ریشه آن به عنوان مداد ابرو کاربرد دارد مژگان را بلند و خوش حالت می‌کند.

پویان اظهارکرد: از گل ارغوان در اروپا نوعی ترشی درست می‌کنند، پوست و چوب ارغوان در معالجه آبسه‌ها و ناراحتی‌های سر مورد استفاده دارد. پوست درخت ضدعفونی کننده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه جوشانده ملایم پوست و ریشه از ۸ گرم ماده گیاه در یک لیتر آب استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: ارغوان درختچه‌ای زیبا است که به صورت پرورشی در پارک‌ها و باغات و بلوار‌ها از آن استفاده می‌شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.