×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در هفتاد و چهارمین نشست ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راهکارهای تحقق مصوبات سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مورد بررسی قرار گرفت.

محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در این نشست، سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را چتر حمایتی برای توسعه تحقیقات، تولیدات و صادرات این حوزه دانست و اظهار داشت: از این رو تمام وزارتخانه‌هایی که به نوعی مکلف به اجرایی شدن و تحقق مصوبات این سند شده‌اند باید نقشه راه خود را به ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دهند.

در بخش دیگری از این نشست، حسن خوش قلب نماینده وزارت علوم در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در هفتادو چهارمین جلسه این ستاد از انجام نظرسنجی میان دانشجویان و نخبگان رشته‌های مرتبط با گیاهان دارویی پیرامون تدوین سند راه برای تحقق سندملی گیاهان دارویی وطب سنتی خبر داد.

وی افزود: هم اکنون نظرات جمع آوری شده این نخبگان به صورت تفکیک بندی شده در اختیار مدیران ارشد شورای عتف قرار گرفته است و در مرحله تامین اعتبار برای اجرایی شدن قرار دارد.

خوش قلب با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف محول شده به این وزارتخانه در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی بحث تولید علم است، اظهار کرد: در این راستا تربیت نیروی توانمند و متخصص در حوزه گیاهان دارویی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و آموزش قرار گرفته است.

عضو ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از صدور ۱۴۰۰مجوز برای فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک‌ها در حوزه های مختلف در یک سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۰ مجوز به شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی داده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.