×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علل بوی بد دهان از نگاه طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی دکتر حسن اکبری با اشاره به اینکه بوی بد دهان به تنهایی یک بیماری نیست بلکه علامت بیماری‌های مختلف است، گفت: در مبتلایان به سینوزیت مزمن، بسته شدن راه‌های تخلیه سینوس‌ها، موجب تورم و بوی بد دهان می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تجویز آنتی هیستامین برای کاهش تورم موجب درمان ریشه‌ای سینوزیت نمی‌شود، افزود: علاوه بر تجویز داروهای ضد التهابی در مواقع بروز سینوزیت، شست‌وشوی پشت حلق از طریق آب و نمک طبیعی فعالیت میکروب‌ها را متوقف و به درمان بوی بد دهان کمک می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه طب سنتی بر درمان ریشه‌ای بیماری‌ها تاکید دارد، افزود: بوی بد دهان به دلیل عفونت و در شرایط رطوبت ایجاد می‌شود. بنابراین افرادی که دچار بوی بد دهان هستند، باید غذاهایی با مزاج گرم و خشک مصرف کنند تا زمینه رشد میکروب‌ها از بین برود.

اکبری یادآور شد: از عوامل دیگر ایجاد بوی بد دهان می‌توان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، عفونت لثه‌ها، اختلالات متابولیک، خشکی دهان، مشکلات معده، دخانیات و عفونت حلق اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه درمان بیماری‌های دندان و حفظ سلامتی دهان برای از بین بردن بوی بد دهان ضروری است، تاکید کرد: مصرف صحیح تغذیه طبق مزاج فرد از مهم‌ترین عوامل درمانی است. همچنین مصرف دمنوش‌های بابونه، آویشن، نعنا و پونه به عنوان کاهش رطوبت بدن و گسترش میکروب‌ها عمل می‌کند.

وی در پایان افزود: جلوگیری از خشک شدن دهان، مسواک زدن مکرر بعد از هر وعده غذایی، استفاده از عصاره چوب درخت اراک در خمیر دندان برای تقویت لثه‌ها و مسواک زدن با نمک طبیعی از موارد مهم جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.