×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
خطر انقراض کرفس،لیزک و آنغوزه در کهگیلویه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، هدایت الله آویزش در جمع دهیاران و همیاران طبیعت شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: منابع طبیعی انفال عمومی و ثروت‌های خدادادی هستند و به صورت امانت در دست بشریت قرار دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: وظیفه داریم در جهت صیانت از این منابع خدادادی تلاش کنیم و اقتصاد مقاومتی استفاده صحیح و بهره‌برداری مناسب از جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

وی بابیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان‌های شمالی رتبه دوم کشور از نظر دارا بودن پوشش گیاهی را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: به دلیل عدم برنامه‌ریزی اصولی و بهره‌برداری بی رویه خیلی از گونه‌های گیاهی این استان در معرض انقراض قرار دارد.

آویزش بااشاره به اینکه استان دارای گونه‌های گیاهی نادر و کم‌یاب از نظر خاصیت‌های دارویی است،افزود: فرهنگ‌سازی در جهت صیانت از پوشش گیاهی بسیار مؤثر است.

وی بابیان اینکه بهره‌برداری غیرکارشناسی از گیاه کرفس در منطقه دل افروز دیشموک این گیاه را در خطر انقراض قرار داده است،بیان کرد: دهیاران و همیاران طبیعت می‌توانند نقش بسیار مهم در جهت حفاظت از منابع طبیعی را ایفا کنند.

آویزش درخت بلوط را نماد پوشش گیاهی کهگیلویه وبویراحمد دانست و گفت: هرساله قریب ۲۶۰۰تن بلوط از استان صادر می‌شود و سبب رونق اقتصادی است.

وی خواستار همکاری دهیاران برای آموزش به روستائیان در جهت ممانعت از ریشه‌کنی گیاهان جنگلی و قاچاق گیاهان جنگلی شد و ابراز کرد: متأسفانه در اثر عدم آگاهی در ۱۰دقیقه یک درخت بلوط از ریشه زده می‌شود و امکان رشد مجدد آن بسیار کم است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.