×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید نوشیدنی طب سنتی بر اساس حدیث رضوی(ع)

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر علی رافع، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در گفت‌وگو با ایکنا؛ از تولید نوشیدنی بر مبنای حدیث رضوی در این موسسه خبر داد و افزود: این نوشیدنی معجونی از گیاهان دارویی بوده و از فواید غذا دارویی بسیاری برخوردار است.

وی تصریح کرد: این نوشیدنی از گیاهان دارویی مانند دارچین، زنجبیل، میخک، سنبل‌الطیب و موارد دیگری از این قبیل تولید شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با تاکید بر اینکه در تولید این نوشیدنی به جای استفاده از شکر و یا شیرین کننده‌های مصنوعی از عسل استفاده شده است، ادامه داد: در نتیجه محصول نهایی ارزش تغذیه‌ای بیشتری در مقایسه با نوشیدنی‌های متداول صنعتی دارد.

رافع با اشاره به اثرات سلامت‌بخش این نوشیدنی که بر مبنای حدیث وارده از امام رضا‌(ع) تولید شده، متذکر شد: مجموعه از تولید طرح‌های مشابه‌ای که در طب ایرانی و اسلامی و رساله ذهبیه امام رضا(ع) آمده شده باشد نیز استقبال می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این نوشیدن آن بعد از غذا به هضم کمک کرده و به لحاظ دارا بودن اجزای موثره زعفران سبب ایجاد احساس نشاط و شادابی در مصرف کننده نیز می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی یادآور شد: مصرف این نوشیدنی بعد از غذا می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه‌های گازدار بوده و از ضررهای بسیار زیادی که مصرف این قبیل فرآورده‌ها به همراه دارد پیشگیری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.