×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت آدامس آلوئه ورا برای درمان آبسه های دهانی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، پژوهشگران اصفهانی موفق به ساخت آدامس آلوئه ورا برای درمان آبسه های دهانی و کمک به کاهش خشکی دهان ناشی از شیمی درمانی شدند.
رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز گفت: راضیه ردانی پور از رساله دکتری عمومی خود با عنوان «طراحی و فرمولاسیون آدامس آلوئه ورا و ارزیابی خصوصیات فیزیکوشیمیایی آن» به راهنمایی دکتر ابوالفضل اصلانی و دکتر علیرضا قنادی ، با موفقیت دفاع کرد.
دکترمیناییان با بیان اینکه گیاه صبرزرد یا آلوئه ورا دارای اثرات آنتی اکسیدان، ضد التهاب، التیام بخش، آنتی سپتیک، ضد سرطان و ضد دیابت است افزود: این پژوهش با هدف طراحی و ارزیابی فرمولاسیون آدامس آلوئه ورا با طعم و کیفیت مناسب با اندیکاسیون بهبود آبسه های دهانی و کمک به کاهش خشکی دهان ناشی از شیمی درمانی اجرا شد.
محقق این طرح تحقیقاتی نیز با بیان اینکه در این مطالعه مقدار کربوهیدرات پودر آلوئه ورا بر حسب مانوز و ترکیبات فنلی( متابولیت های ثانوی) بر حسب اسید گالیک تعیین شدگفت: مانوز، قند ۶ کربنی است که اهمیت زیادی در متابولیسم بدن انسان دارد .
خانم ردانی پور افزود: در این طرح ،پودر آلوئه ورا، شکر، گلوکز مایع، گلیسیرین، شیرین کننده و نیز طعم دهنده های متفاوت به پایه های نرم شده آدامس افزوده شد.
وی گفت: در فرمولاسیون آدامس آلوئه ورا ۱۰ درصد عصاره خشک شده آلوئه ورا وارد پایه آدامس و به قطعاتی با سایز مناسب بریده شد.
محقق طرح افزود: بر روی آدامس های تهیه شده آزمایشاتی از جمله یکنواختی وزن، یکنواختی محتوا، ارزیابی خصوصیات ارگانولپتیک آدامس های ساخته شده و ارزیابی طعم انجام شد.
خانم ردانی پور با اشاره به ساخت و ارزیابی ۱۶ فرمول از آدامس آلوئه ورا افزود: این بین فرمول های ساخته شده ، فرمولاسیون F16 از لحاظ سختی، عدم چسبندگی، حجم و مزه امتیاز بالاتری بدست آورد و پس از ۳۰دقیقه بیش از ۹۰درصد محتوای دارویی خود را آزاد کرد.
وی افزود: فرمولاسیون F16 با شیرین کننده های مانیتول، آسپارتام و شکر انتخاب و از بین طعم دهنده های مختلف مورد استفاده طعم نعناع که بیشترین پذیرش را بین مصرف کنندگان داشت، انتخاب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.