×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش بزرگ گیاهان دارویی خطه شمال بزودی در ساری برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ‘ عزیزاله شهیدی فر’ در نشست بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی که با حضور آیت اله ‘ نورالله طبرسی ‘ نماینده ولی فقیه در استان، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، امام جمعه و فرماندار نکا، محققین و مسؤولین مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله تهران و سایر مسؤولین ملی و استانی برگزار شد اظهار داشت: مازندران دارای ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که سالانه بالغ بر ۷۵۰ تن محصول از این سطوح تولید می گردد.

وی گفت: گل محمدی در استان در سطحی معادل ۹۵ هکتار کشت و کار می شود که تولید سالانه آن بیش از ۱۱۰ تن است.

شهیدی فر با اشاره به اینکه ۵ مرکز فرآوری تولیدات گیاهان دارویی در استان فعال است افزود: از این تعداد یک مرکز به صورت مدرن و مابقی به صورت نیمه مدرن در حال فعالیت هستند و ۳ مرکز نیز به صورت سنتی به فرآوری محصولات گیاهان دارویی می پردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط به عصاره گیری و گلاب گیری از محصولات گیاهان دارویی در استان پرداخته می شود گفت: باید به سمت فرآوری و استفاده از مواد مؤثره این محصولات حرکت کنیم که این امر مستلزم بهره گیری از تکنولوژی و بیوتکنولوژی خاصی است که باید از توان محققین دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله در این راستا بهره گیری کرد.

وی زمین های بالادست و میانبند استان را یکصد هزار هکتار عنوان کرد و گفت: استانداری مازندران، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیگیری ساماندهی این زمین ها هستند که از مباحث اصلی در این طرح، توسعه کشت گیاهان دارویی است که عمدتاً در مناطق شرق استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی کامل این سازمان در حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی خبر داد و افزود: در همین راستا همایش گیاهان دارویی خطه شمال در آینده نزدیک در ساری برگزار خواهد شد.

شهیدی فر تصریح کرد: جهاد کشاورزی مازندران ساماندهی زمین ها را برای کشت گیاهان دارویی آغاز کرده و این کار تا فرآوری و تبدیل به سرانجام می رساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.