×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرآوری گیاهان دارویی توسعه صادرات کشور را به همراه دارد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، معاون وزیر کشور با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی و تولیدات آنها نشان از موفقیت آنها در جذب فعالان و متخصصان این حوزه دارد.
اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان بحران درباره اهمیت توجه به شرکت های دانش بنیان حوزه دارویی گفت: در کشور پهناور ایران اسلامی بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که پایه و اساس طب و درمان است از این رو می طلبد تا با توجه به این مهم شرکت های دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی تقویت شود.
وی افزود: از آنجا که گیاهان دارویی نقشی بسزا در تامین پایه و اساس داروها دارند لذا فرآوری آن از ماده خام به مواد اولیه نیز حایز اهمیت است و این مرحله جز با ورود شرکت های دانش بنیان به این حوزه محقق نمی شود.
نجار با بیان اینکه ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه فرآوری گیاهان دارویی رونق اقتصاد کشور را به همراه دارد، اظهار کرد: اشتغالزایی پایدار و سرعت بخشی به روند درمان بیماران کشور از دیگر نتایج تحقق این امر است.
معاون وزیر کشور توسعه صادرات کشور در بخش گیاهان دارویی را مستلزم تحقق تبدیل این گیاهان به کالای مصرفی دانست و افزود: اگر تصور صادرات خام گیاهان دارویی از ذهن ها پاک شود دیگر متحمل هزینه وارد کردن فرآوری های حاصل از این گیاهان به کشور نمی شویم و بالعکس به عنوان صادر کننده این محصولات در منطقه به رقابت می پردازیم.
به گفته وی هم اکنون علم و دانش و ظرفیت بهره گیری از گیاهان دارویی در کشور وجود دارد و تنها نیازمند حمایت بیشتر دولت و ورود بانک ها به عرصه ارایه تسهیلات بانکی برای فعالان و علاقه مندان حوزه گیاهان دارویی هستیم.
نجار خواستار سرعت بخشیدن به روند صادرات در این حوزه شد و گفت: با مطالعه بر روی دیگر کشورهای منطقه در می یابیم آنان که در مقوله صادرات موفق عمل کرده اند مقوله روند صادرات خود را آسان گرفته اند. از این رو می بایست قوانین مرتبط با صادرات بازنگری و یا قوانین جدید برای تسهیل آن در نظر گرفته شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی و تولیدات آنها نشان از موفقیت آنها در جذب فعالان و متخصصان این حوزه دارد.
وی به تفکر اشتباه برخی از تولید کننگان کالاهای مصرفی بویژه در بخش گیاهان دارویی در بحث صادرات اشاره و تاکید کرد: اعتمادسازی و توجه به بحث بسته بندی و ارایه محصولات با کیفیت بالا بخش مغفول مانده در توسعه صادرات کشور است و ما همچنان با تفکر اشتباه صادرات محصول یکبار انجام شود کافی است دست و پنجه نرم می کنیم. از این رو ارزآوری و صادرات این گونه محصولات برای ما به رویا تبدیل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.