×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترکیه آماده سرمایه گذاری در گیاهان دارویی استان مازندران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، مازندران در روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت میزبان میهمانانی از کشور ترکیه بود.

هیئت ۶ نفره سرمایه‌گذاری از ازمیر ترکیه بعد از سفر خود به تهران وارد مازندران شدند. این هیئت سرمایه‌گذار حوزه فناوری، در پارک علم و فناوری استان حاضر شدند و اعضای آن از نزدیک با ۱۲ طرح دانش بنیان نخبگان و مبتکران بومی آشنا شدند.

این مذاکرات دو روز در ساری و فریدونکنار انجام شد و هیئت ترک ابراز امیدواری کرد در مرحله اول ۲۵۰ میلیون دلار روی طرح‌های دانش بنیان استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

ملیح توندوگون سرتیم این هیئت سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای بود که در پایان مذاکرات خود با رئیس پارک علم وفناوری استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری به سئوالات فارس پاسخ داد.

فارس: با توجه به بازدیدی که از قابلیت‎های تولیدات پارک علم و فناوری مازندران داشتید، برداشت شما از فراهم شدن همکاری‎های تجاری چیست؟ 

ما در تهران با دستاوردهای بسیار خوب دانشمندان و مبتکران ایرانی آشنا شدیم، از آنجا با دعوت پارک علم و فناوری مازندران به این استان آمدیم، اینجا استان سرسبز و زیبایی است، مردم خونگرمی دارد و از ما استقبال خوبی شد، وارد پارک که شدیم جلسه خوبی داشتیم.

مبتکران مازندرانی بیشتر جوان بودند اما زوایای خوبی از علم و فناوری را دیدند و به اجرا در آوردند، این سفر دستاوردهای خوبی داشت.

فارس: دستاوردهای علمی و پژوهشی مازندران را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

دستاوردهای علمی و پژوهشی مازندران ما را واقعا متعجب کرده است، هر چه که هست جوانان شما در کنار باتجربه‌ها خوب کار می‌کنند، محصولات دانش‌بنیان این استان ارزنده است.

فارس: طرح‌های ارائه شده در چه حوزه‌هایی بود و آیا نظرتان را جلب کرد؟

فکر می‌کنم ۱۲ طرح بود که ابتدا در یک سالن در پارک علم و فناوری در جلسه مطرح شد و به روی پاورپوینت با تصاویر برای ما تشریح شد.

طرح‌هایی که معرفی شد در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گیاهان دارویی، نور، انرژی و فناوری‌های نو بود.

من و دوستانم خیلی از موارد مطرح شده در بخش گیاهان دارویی را پسندیدیم و آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم، البته فکر می‌کنم بخش‌های صنعتی نیز در اولویت کاری ما قرار بگیرد.

فارس: نقطه قوت و ضعف مخترعان ما را در چه دیدید؟

هرچه که هست مازندرانی‌ها و البته باید بگویم ایرانی‌ها خیلی باهوش و پرتلاش هستند، دستاوردهای فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان را در این سفر خوب دیدم، همچنان جای کار فراوانی وجود دارد اما روند خوبی دارید.

اما بهتر بود برای بعضی طرح‌ها و بسته‌های پیشنهادی قیمت‌گذاری مصوب و مشخصی تعیین می‌شد، قیمت قطعی بعضی محصولات مشخص نبود.

فارس: چند نشست با مسئولان مازندرن برگزار شد آیا این نشست‎ها به نتایجی هم ختم شد؟

جلسات ما در مازندران در دو بخش بود، ابتدا در پارک علم و فناوری استان همه طرح‌ها تشریح شد،در مرحله عصر و شب نیز طرح‌هایی که توانست نظر بیشتر اعضای تیم سرمایه‌گذاری ما را جلب کند برای توضیحات و مشاوره تخصصی در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

فکر می‌کنم در مرحله اول بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بر روی این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

فارس: مذاکرات چقدر به مرحله اجرا در می‌آید؟

ببینید هفته آینده یک تیم چهار یا پنج نفره از مازندران قرار است به ترکیه بیایند،آنجا هم نمایشگاهی برپا است، ما صحبت‌های نهایی را در ترکیه انجام می‌دهیم.

  1. غلامرضا میرزاخانی

    با سلام و احترام-این همه کشور پیشرو در گیاهان داروئی چرا ترکیه-از متن خبر چند سطری هم خیر آنها مشخص است- دنبال قیمت هستند و چانه زنی (بزخری) بعید است خیری از Turkey به ما برسد. کشورهایی مثل مجارستان و صربستان به مراتب همکاری بهتری خواهند داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.