×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قیمت صادراتی زعفران ۲۴ تا ۳۰ میلیون تومان است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، فرشید منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: در بازار خرده‌فروشی کشورهای اروپایی هر کیلوگرم زعفران ایرانی ممتاز از ۸۰۰۰ تا بیش از ۱۰ هزار دلار (معادل ۲۴ تا ۳۰ میلیون تومان) قیمت‌گذاری می‌شود که نشان می‌دهد این محصول برای اروپایی‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد.

دبیر شورای ملی زعفران گفت:‌ در دیگر کشورهای واردکننده زعفران ایرانی نیز قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار خرده‌فروشی آن‌ها تفاوت بسیار بالایی با قیمت خرید این محصول از کشاورزان دارد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد بازرگانان ایرانی با عرضه زعفران در بازارهای خرده‌فروشی جهان چنین سودی می‌برند، افزود: یکی از دلایل بالا بودن قیمت این محصول این است که در بازار اروپا و کشورهایی مانند چین به زعفران به عنوان یک گیاه دارویی ارگانیک نگاه می‌کنند. از سوی دیگر نیز بالا بودن تعرفه واردات زعفران می‌تواند یکی از دلایل این تفاوت قیمت باشد.

همچنین وی افزود: زعفران ممتاز سرگل حدود کیلویی چهار میلیون تومان از کشاورزان ایرانی خریده می‌شود و با احتساب ۱۵ درصد هزینه و سود برای بازرگانان ایرانی، کیلویی حدود پنج میلیون تومان به چینی‌ها فروخته می‌شود اما قیمت این محصول در بازار خرده‌فروشی چین کیلویی ۱۵ هزار دلار است که اگر نرخ دلار آزاد را حدود ۳۰۰۰ تومان محاسبه کنیم می‌توان سود ۴۰ میلیونی تومان را برای چینی‌ها درنظر گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.