×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه ملی گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر سورنا ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: متاسفانه یک دوره فترت چند صد ساله در حوزه گیاهان دارویی داشتیم و با اینکه بسیاری از ایده هایی که در داروهای مدرن است از کتاب قانون ابوعلی سینا گرفته شده، خود ما این کتاب را به فارسی ترجمه نکرده بودیم.

وی درعین حال یادآور شد: البته آقای شرفکندی، زحمت یک ترجمه از کتاب قانون ابن سینا را کشیده بودند اما ترجمه حرفه ای پزشکی از آن نشده بود درحالیکه بسیاری از ایده ها و خواص دارویی در این کتاب وجود دارد.

ستاری به ضعف موجود در زمینه حفظ گونه های گیاهی بومی کشور اشاره کرد و گفت: باید حفاظت از این گونه ها در دستور کار قرار گیرد و ما هم بحث بانک اطلاعاتی این گیاهان را به صورت جدی در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری پیگیری می کنیم.

وی استقبال مردم و مسوولان از دومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های گیاهی و طب سنتی ایران که هفته گذشته به همت معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد را چشمگیر توصیف کرد.

معاون علمی ریاست جمهوری همچنین تشویق و حمایت از شرکت های دانش بنیان برای فعالیت در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده های آن را یکی از گام های موثر در رونق صنایع داروهای گیاهی برشمرد.

وی خام فروشی گیاهان دارویی از جمله آفت های این حوزه عنوان کرد و گفت: باید با تمام توان از خام فروشی این گیاهان جلوگیری کرده و به سمت فرآوری و استخراج مواد موثره آنها به منظور استفاده های دارویی در داخل و همچنین صادرات آنها حرکت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.