×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت آنغوزه در ۳۰۰ هکتار از مراتع شهرستان بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، با حضور جمعی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد طرح کاشت آنغوزه در مراتع منطقه” مله‌شوره” شهرستان بویراحمد آغاز شد.

سعید نظری در حاشیه این مراسم با اشاره به لزوم حفاظت از عرصه‌های طبیعی و مراتع اظهار داشت: با توجه به تهدیداتی که دامنگیر مراتع و گونه‌های گیاهی شده است باید برنامه‌ریزی منسجمی برای احیاء و غنی‌سازی مراتع داشته باشیم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد افزود: به همین منظور در سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی در همین راستا در نقاط مختلف استان به خصوص در شهرستان بویراحمد به مرحله اجرا درآمده است.

وی از کاشت گیاه آنغوزه و طرح‌های بلوط‌کاری در شهرستان بویراحمد به عنوان نمونه‌ای این برنامه‌ها یاد کرد و افزود: گیاهی مثل آنقوزه علاوه بر این اینکه باعث حفظ مراتع می‌شود، باعث رونق اقتصادی و درآمدزایی برای ساکنان روستاها و مناطق عشایری نیز شده است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با مثبت ارزیابی کردن کاشت گیاه آنغوزه در منطقه تنگ سرخ بویراحمد اظهار داشت: در حال حاضر معیشت تعداد زیادی از اهالی این منطقه به این گیاه وابسته است.

نظری با اشاره به اینکه طرح کاشت گیاه آنغوزه در مراتع مله‌شوره با نگاهی کارشناسی و علمی به مرحله اجرا درآمد، تصریح کرد: این طرح در بیش از ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه اجرا خواهد شد.

این مسئول در منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این موضوع علاوه بر تقویت مراتع باعث درآمدزایی برای مرتع‌داران و ساکنان منطقه نیز می‌شود، تاکید کرد: بقای مراتع در گروه در نظر گرفتن معیشت و اقتصاد ساکنان مراتع است و این موضوع گامی مهم در عملی کردن این هدف خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.