×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت باغ گیاهان دارویی در استان فارس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه باغ گیاهان دارویی با همکاری یکی از شرکت های خصوصی در راستای گسترش گیاهان دارویی ساخته می شود افزود: این باغ در واقع یک طرح مطالعاتی است که اطلاعات دقیقی را در اختیار نهادهایی همچون منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی و دارو سازی و سایر بخش های خصوصی می گذارد.

جواهری هدف از ساخت این باغ را جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی شناخته شده ،اصلاح گونه های موجود برای بهره وری بیشتر ، ایجاد اشتغال با استفاده از پتانسیل های موجود ، بومی کردن گیاهان دارویی غیر بومی و نیز عرضه قلمه و بذر به افراد محقق و جداسازی گونه های سمی از غیر سمی عنوان کرد و گفت : در حال حاضر با توجه به عوارض داروهای شیمیایی استقبال مردم از گیاهان دارویی افزایش داشته است .

وی بیان کرد: گونه های شناخته شده در فارس شامل گیاه آنغوزه ، وشا، باریجه ، شیرین بیان ، آویشن ، زیره سیاه، مریم گلی ، و نیز گل نرگس است که رویش این گیاهان در شهرستانهای لار ،لامرد، داراب ، آباده ، اقلید، کازرون، ممسنی و قیرو کارزین است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت : منابع طبیعی استان فارس پیش از این اقدام به ایجاد ایستگاه پایلوت تحقیقاتی حسین آباد در زمینه تحقیق و پژوهش بر روی نزدیک به ۸۰ گیاه دارویی کرده است که در آینده گیاهان دارویی بیشتری برای تحقیقات به این باغ اضافه می شود. وی افزود: این باغ در حدود ۴ هکتار است که نزدیک به ۲۰۰ گونه گیاهی در آن کاشته می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.