×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رویش بیش از ۲۳ گونه نعناع در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، عبدالرسول ابراهیم آبادی در کارگاه «اسانس از آزمایشگاه تا کارخانه» در قمصر کاشان اظهار کرد: بیشترین تولید اسانس مربوط به “نعناع فلفلی” است که سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن تولید و تجارت می‌شود.

وی افزود: از این میزان سه هزار تن نعناع فلفلی در آمریکا و ۳۰۰ تن بقیه در کشورهای دیگر تولید می‌شود. نعناع فلفلی در ایران به میزان ۱۲۰ هکتار کشت می‌شود که جایگاه ویژه‌ای ندارد، ولی با توجه به پتانسیل‌هایی که در کشور است باید گسترش پیدا کند.

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر ادامه داد: کاربرد اسانس نعناع فلفلی بسیار متنوع است و طیف وسیعی از آن در داروسازی، آرایش بهداشتی و صنایع لاستیک و چرم استفاده می‌شود.

ابراهیم آبادی، از “نعناع خوراکی “به عنوان دومین و بیشترین تولید کننده اسانس با مصرف بالا یاد کرد و با بیان اینکه عرق نعناع خوراکی مصرف داخلی بالا و از لحاظ کشت برای کشاورزان در زمینه اقتصادی با صرفه‌تر است، افزود: اسانس نعنای خوراکی از نظر تجارت جهانی جایگاهی ندارد.

رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، تامین مصرف داخلی و حرفی جهانی داشتن را از اهداف این جشنواره‌ها برشمرد و گفت: در ایران ۲۳ گونه نعناع وجود دارد که پنج نوع آن (نعناع فلفلی، خوراکی، اسکاتلندی و دو نوع دیگر که در ایران کشت نمی‌شود) از بقیه پرمصرف‌تر است.

ابراهیم آبادی افزود: امید است در آینده‌ای نزدیک با همکاری و همدلی کشاورزان و صنعتگران کاستی‌ها اصلاح شود و به تولید محصولی با کیفیت در کشور برسیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.