×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری جشنواره ملی نعناع در کاشان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دبیر جشنواره ملی نعنا در حاشیه گشایش این جشنواره در فین بزرگ، به خبرنگار ایرنا گفت: تشکیل کارگاه «اسانس» با عنوان ‘از آزمایشگاه تا کارخانه’ در قمصر و کامو و کارگاه «طب الرضا» ، از برنامه های سه روزه این جشنواره است.

مهدی نادعلی به برگزاری جشن بزرگ نعنا در پنجشنبه شب هفته جاری با حضور هنرمندان در پارک بزرگ شهر کاشان اشاره کرد و افزود: یکصد مقاله به دبیرخانه این جشنواره رسید که گزیده ای از این مقالات صبح جمعه ۲۱ شهریور در آیین اختتامیه در فرهنگسرای مهر ارایه می شود.

وی قدردانی از کشاورزان نمونه، برپایی نمایشگاه و جشنواره عکس و رونمایی از تمبر نعنا را از برنامه های اختتامیه نخستین جشنواره ملی نعنا در کاشان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان رفاهی، تفریحی کاشان گفت: این جشنواره با رویکرد علمی و تخصصی در محورهای ‘کشاورزی، فراوری، بسته بندی و صنایع وابسته’، ‘اقتصاد و بازرگانی’ و ‘کاربرد در داروسازی و طب سنتی’ برگزار می شود.

وی کاشان را خاستگاه گیاهان دارویی در فلات ایران برشمرد و افزود: ۱۵ درصد کل زمین های زراعی این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به سه هزار هکتار اراضی زیرکشت گیاهان دارویی در کاشان خاطرنشان کرد: یکصد هکتار از این اراضی مختص کشت نعنا است.

نادعلی هدف از برگزاری این جشنواره را رونق گردشگری و اقتصادی منطقه و توسعه کشت گیاهان دارویی و معرفی نعنا به عنوان دومین محصول راهبردی کاشان پس از گل محمدی و پرکاربردترین ماده زراعی، دارویی مورد استفاده در مواد آرایشی و بهداشتی ذکر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.