×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی نهاوند به ۵۰۰ گونه می‌رسد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، “علی ده پهلوان”، اظهار کرد: در شهرستان نهاوند بیش از ۵۰۰ نوع گیاهان دارویی وجود دارد که گل ختمی، بابونه، باریجه، آنغوزه، خار مریم، خارشتر، موسیر، آویشن، کتیرا، شیرین بیان، نعناع، پونه، گل گاو زبان و رازیانه از مهم‌ترین گیاهان و گل‌های دارویی نهاوند هستند.

وی افزود: یکی از گیاهان دارویی نهاوند گل همیشه بهار است که از این گیاه برای درمان بیماری‌های پوستی ناشی از سوختگی بویژه در کودکان استفاده می‌شود و علاوه بر آن انواع محلول‌ها، کرم‌ها و صابون‌های مختلف از آن به دست می‌آید که مورد توجه شرکت‌های دارویی قرار گرفته است.

ده پهلوان تصریح کرد: کتیرای طبیعی نهاوند یکی دیگر از محصولات مراتع شهرستان محسوب می‌شود که از لحاظ مرغوبیت شهرتی جهانی دارد و در صنایع دارویی و چسب سازی کاربرد فراوان داشته که قیمت هر کیلوی آن بیش از ۷۰ هزار تومان است.

وی یکی از ویژگی‌های منابع طبیعی نهاوند را وجود گیاهان دارویی دانست و افزود: نهاوند بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان را به خود اختصاص داده که در این زمینه بخشی از گیاهان دارویی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند تاکید کرد: به منظور ایجاد اشتغال و حفظ منابع طبیعی ۵۸۰ هکتار از مراتع فارسبان و سیاه دره زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفته‌اند و انواع داروهای گیاهی مانند گل ختمی، باریجه، بابونه، خار مریم، خار شتر، گل همیشه بهار و دهها مورد داروی گیاهی در این مراتع کشت می‌شود که هر هکتار آن به طور متوسط چهار شغل ایجاد می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش را نبود کارخانجات بسته بندی نام برد و گفت: با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و استفاده از نظر کارشناسان، کاشت گیاهان دارویی رونق بیشتری خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.