×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
۳ گیاهی که اضطراب را از شما دور می کند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، امروزه خواص دارویی بسیاری از گیاهان، بر هیچ کس پوشیده نیست و دانستن خاصیت هر گیاه در بهبود عوارض مختلف بسیار با اهمیت است.

دکتر عباس حاجی آخوندی متخصص فارماکوگنوزی و گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: چند نوع گیاه وجود دارد که خاصیت آنها در کاهش اضطراب و استرس و تسکین نگرانی ها ثابت شده است و استفاده های زیادی از عصاره و ماده موثره آنها در علم فارماکولوژی می شود. یکی از این گیاهان، گل ساعتی است که از آن عصاره دارویی گرفته می شود.

دکتر حاجی آخوندی ادامه داد: در گل ساعتی، ترکیبات آروماتیک کمپاند وجود دارند که ضد استرس بوده و دارای خاصیت آرامش بخشی است و از قدیم از آن برای جلوگیری از اضطراب، استفاده می شده است. دیگر گیاه دارویی که بسیار شناخته شده است، بهار نارنج است.

وی افزود: گیاه بهار نارنج دارای مواد ترپنی است، مواد ترپن دسته ای از مواد طبیعی هستند که از اسید استیک مشتق می شوند و علاوه بر داشتن بوی خوش، خاصیت ضد استرس دارد و این نکته حائز اهمیت است که عطر این گیاه هم دارای خاصیت اثربخشی در کنترل استرس است.

این  استاد دانشگاه افزود: استخراج ماده موثره بهار نارنج بسیار مهم است که می توان با استفاده از عرق بهار نارنج، جوشانده بهار نارنج و همچنین پودر گیاه، مربا و چای بهار نارنج، به ماده موثره آن دست یافت.

دکتر حاجی آخوندی در پایان گفت:  گیاه ملیس هم خواص ضد استرس و ضد اضطرابی دارد که البته برای عموم مردم کمتر شناخته شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.