×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه :   معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: آزمون ملی برای صدور مجوز ارائه خدمات طب سنتی برای پزشکان امسال برگزار می‌شود و همه پزشکان داوطلب ارائه این خدمات باید حتماً در این آزمون شرکت کنند.


 محمود خدادوست در گفت و گو با فارس افزود: برای ساماندهی خدمات طب سنتی در کشور یک برنامه چهارساله در وزارت بهداشت تدوین شده است که بر اساس آن هم در حوزه ساماندهی خدمات و هم هدایت پژوهش های حوزه طب سنتی برنامه داریم.


 


وی گفت: بر اساس این برنامه آموزش‌های طب سنتی برای سطوح مختلف از بهورزی، کارشناسی، پزشکی عمومی و پزشکی تخصصی تعریف شده است که بر اساس رویکردهای مختلف این آموزشها طراحی شده است و هر کدام از این سطوح فقط در یک محدوده مشخص می‌توانند فعالیت کنند.


 


معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود: در حوزه خدمات طب سنتی طبیعتاً اکنون عده زیادی از پزشکان کشور فعالیت دارند و خدمات طب سنتی را ارائه می‌کنند اما متأسفانه این خدمات ضابطه‌مند نیست و باید ساماندهی شود.


 


وی گفت: پزشکانی که در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند آموزشهای واحدی ندیده‌اند و در مورد سطح اطلاعات آنها اطلاع کافی نداریم ضمن اینکه چون تا به حال این افراد در جایی ثبت نشده و مجوزی نگرفته‌اند، آمار و اطلاعات درستی از آنها نداریم.


 


خدادوست افزود: با توجه به این مسئله قرار است که آزمون ملی برای اخذ مجوز فعالیت در عرصه طب سنتی در کشور برگزار شود و همه داوطلبان این عرصه باید در آزمونی که امسال برگزار می‌شود،شرکت کنند و در صورتی قبولی مجوز بگیرند.


 


وی گفت: این آزمون قطعاً امسال برگزار می‌شود. طی ۴ ماه آینده منابع این آزمون اعلام خواهد شد و بعد از آن تا پایان امسال آزمون ملی صدور مجوز طب سنتی برگزار می‌شود.


 


معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود: این آزمون و منابع آن با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با معاونت طب سنتی در حال تدوین و طراحی است.


 


وی گفت: بعد از برگزاری این ‌آزمون دانشگاههای علوم پزشکی و بخش نظارت بر درمان آنها می‌توانند به افرادی که مجوز ارائه خدمات طب سنتی را ندارند، برخورد قانونی کنند.


 


خدادوست افزود: به جز پزشکان افراد غیر پزشکی نیز هستند که خدمات طب سنتی ارائه می‌کنند، بعضی از آنها افراد تجربی هستند و اطلاعات خوبی هم دارند اما طبق قانون فقط پزشکانی که مجوز خدمات طب سنتی دارند می‌توانند این خدمات را ارائه کنند و بقیه باید زیرنظر و در کنار پزشکان دارای مجوز فعالیت کنند.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.