×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک متخصص طب سنتی راهکارهای کاهش وزوز و صدای در گوش را معرفی کرد و گفت: تحقیقات نشان داده است درصد بالایی از افرادی که به وزوز گوش مبتلا هستند کمبود ویتامین B12 دارند.


 علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: وزوز گوش یکی از شایع‌ترین نشانه‌های کاهش شنوایی،اختلالات مربوط به گوش و افزایش فشار خون است البته گاهی نیز به دلیل آب‌رفتگی،وجود جرم و سرماخوردگی نیز مشاهده می‌شود.


این متخصص طب سنتی افزود: برای درمان صدای گوش و وزوز ایجاد شده در آن بهتر است کنجد، لوبیا، جو پرک شده، آب‌نبات نرم، انگور، چغندر، هویج، کنگر و لیمو بیشتر مصرف کنند.


وی ادامه داد: همچنین غذاهای حساسیت‌زا و داغ، پرادویه یا چرب باید در رژیم غذایی این افراد کاهش یابد و مصرف قهوه، چای و نوشیدنی‌های دارای کافئین نیز به شدت کم شود.


این متخصص طب سنتی گفت: به طور کلی اگر در مواقع گوش‌درد بهتر است از مصرف گوشت و تخم مرغ و پیاز خودداری شود و معده سبک باشد.همچنین جوشانده سرکه و گل سرخ را می توان در زمانی که در گوش صدای وزوز می‌آمد چکاند.


حسینی ادامه داد:کمی روغن هسته هلو،روغن بادام یا آب بابونه نیز برای رفع وزوز گوش موثر است و مکمل های غذایی که دارای ویتامین A، B و  E  نیز برای درمان وزوز گوش توصیه می شود.


وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده درصد بالایی از افرادی که به وزوز گوش مبتلا هستند کمبود ویتامین B12 دارند این ویتامین در غلات، موز، سبزیجات و محصولات لبنی وجود دارد.


این متخصص طب سنتی گفت: روغن ماهی، سبزیجات فیبردار و میوه‌هایی مانند پرتقال، زردآلو، طالبی و هویج نیز سرشار از ویتامینA هستند که برای رفع این عارضه توصیه می شوند.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.