×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : طب سنتی ایران تدابیر و توصیه‌های متعددی برای رفع کم‌خونی و اصلاخ خون ارائه می‌کند.

 

به گزارش تسنیم در طب سنتی ایران تدابیری برای رفع کم‌خونی و اصلاخ خون وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم، هر شب ۴۰ عدد مویز را در سرکه انگور خانگی خیسانده، به طوری که سرکه روی مویز‌ها را بپوشاند، صبح مویزها و سرکه را با هم در پارچه‌ای ریخته و فشار دهید، شیره خارج شده آن را با آب مخلوط کرده و مصرف شود، بهتر است برای نتیجه مطلوب یک ماه تا چهل روز این کار انجام داده شود.

شربت شیره انگور: سرکه انگور خانگی را با شیره انگور به نسبت ۱ به ۱۰ (شیره انگور ۱۰ برابر سرکه باشد) مخلوط کرده و با هم بجوشانید تا چند قُل بخورد هر وعده یک تا ۲ قاشق آن را با آب مخلوط کرده و روزی ۵-۶ مرتبه استفاده شود.

هفته ای ۲ بار هر بار ۱،۵ کیلو استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و مغز حرام با نمک و پیاز و زردچوبه در یک زودپز با آب فراوان حدود ۸ ساعت بپزید تا استخوان‌ها کاملاً نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. ۳ استکان تا ۳ لیوان در طول روز بنوشید یا در غذاهای خود بریزید.

شربت فواکه (میوه) خونساز: آب انگور، آب به، آب آناناس، آب سیب، آب داخل نارگیل، آب انبه، لیمو شیرین ، هر کدام۲۵۰ گرم عرق بید مشک ،کاکوتی، بادرنجبویه،گل گاو زبان،گزنه ، عرق شاه اسپرم و ریحان هر کدام نیم لیتر, همه را با هم مخلوط کرده و ۱۰ دقیقه روی شعله ملایم بجوشانید. سپس نصف قاشق چایی خوری زعفران ساییده به آن افزوده و ۱۰ دقیقه دیگر بجوشانید. روز یک تا ۳ مرتبه با آب رقیق و مصرف شود.

شربت بذرها: تخم شربتی, بالنگو, فرنجمشک, کاسنی,کرفس, اسفرزه, جعفری, شوید, سیاهدانه, زیره سیاه, قدومه, بارهنگ, شبدر, رازیانه, تره, یونجه, ریحان, شنبلیله, شاهی, شلغم, هویج را با عسل مخلوط کرده و معجون بسازید یا با آب جوش و شکر قرمز شربت شود.

شربت عسل آب: روزی ۲ بار, هر بار یک قاشق غذاخوری عسل مرغوب طبیعی را در یک لیوان آب جوش حل کرده و بنوشید.

انجیر+ آلو بخار: ۵ عدد انجیر + ۱۰ عدد آلوبخارا شب در آب خیسانده , صبح ناشتا میل شود.

تخم شربتی, تخم بالنگو, تخم فرنجمشک و خاکشیر هر کدام یک قاشق چایی خوری با گلاب و عرق بیدمشک و شکر سرخ, بهتر است که صبح‌ها مصرف شود.

در کیمیا مهر طب آمده است: آب هویج با عسل روزانه ۱ تا ۲ استکان, آب انار تازه با ترنجبین ( ۳ قاشق مرباخوری ترنجبین در ۱ لیوان آب انار)

فالوده سیب: ۲ تا ۳ عدد سیب رنده شده با عرق بیدمشک و یک قاشق مرباخوری تخم خرفه نیمکوب شده و عسل. اگر در طول روز از ۱۰- ۱۵ عدد سیب به صورت فالوده, مربا, آب سیب یا لواشک سیب استفاده شود بسیار موثر و کمک کننده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.