×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نطنز؛ شهر پایلوت سلامت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در دهمین جلسه کمیته اجرایی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران بر ایجاد غرفه ای به نام نطنز در تهران تاکید کرد.
وی افزود: در جشنواره اول کاشان را به تهران آوردیم و سعی کردیم آداب و رسوم این شهر را که نماد ملی آن گلاب گیری است در تهران به نمایش بگذاریم و مردم تهران را با آداب و فرهنگ این شهر آشنا کنیم.
دکتر عصاره با اشاره به استقبال گسترده مردم از این بخش، اجرای تکمیلی این طرح با دیگر شهرها را نیز ضروری دانست تا از این طریق مردم با فرهنگ های مختلف آشنا شوند. همچنین این حرکت آغازی بر رونق صنعت اکوتوریسم و توریسم سلامت مبتنی بر طبیعت و طب سنتی خواهد بود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با تاکید بر این نکته که اطلاعات عمومی نسبت به شناخت ظرفیت‌های ملی کم است، اظهار کرد: اگر بتوانیم توانایی ها، ظرفیت ها و فرهنگ شهرها را به وسیله همین نمایشگاه به مردم معرفی کنیم، موجب اشتغالزایی و رونق اقتصاد و سلامت در جای جای ایران خواهیم شد.
دکتر عصاره، با اشاره به اینکه ارتقاء شناخت عمومی نسبت به شهر نطنز نیاز به کار رسانه ای دارد، گفت: رسانه ها باید در این زمینه ورود کنند و جاذبه های توریستی، ظرفیت های موجود شهر و آداب و فرهنگ آن را به مردم معرفی کنند تا ظرفیت های شهر بهتر بروز می کند.

نطنز؛ شهر پایلوت سلامت
در ادامه این جلسه دکتر محمودرضا فقیهی، دبیر اولین همایش و جشنواره ملی طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی که ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه امسال در شهر نطنز برگزار شد، نیز گزارشی از برگزاری این همایش ارائه داد.
وی گفت: این جشنواره در سه محور طبیت گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی با حمایت سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و اداره کل طبیعت گردی برگزار شد.
دکتر فقیهی یادآور شد: ایجاد زیرساخت‌های بیشتر اقتصادی در شهر و فرآوری گیاهان دارویی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره بود زیرا این شهرستان پتانسیل بسیاری دارد و با توجه به وجود درمانگاه های طب سنتی در این شهرستان می توان نطنز را به عنوان شهر پایلوت سلامت نیز معرفی کرد.
وی، با اشاره به دستاوردهای برگزاری این همایش برای شهر نطنز، گفت: معرفی ظرفیت های شهرستان برای پذیرش تورهای طبیعت گردی، شناسایی و شناسنامه دار شدن گیاهان دارویی منطقه، تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی، آموزش گروه های هدف و فرهنگ سازی و آشنایی مردم با طب سنتی و گیاهان دارویی مهم ترین دستاوردهای برگزاری جشنواره در این شهر بود.
دکتر فقیهی، با اشاره به تصویب طرح ایجاد مراکز دانشگاهی کشت گیاهان دارویی در شهر نطنز، بیان کرد: معاون طب سنتی وزیر بهداشت نیز در این همایش موافقت خود را با ایجاد مرکز تحقیقات طب سنتی و گیاهان دارویی در این شهر را اعلام کرد.
وی با تاکید بر بالا بودن ظرفیت شهر نطنز، افزود: طرح تبدیل نطنز به مرکز پایلوت طب سلامت ملی نیز از دیگر طرح هایی بود که در این نمایشگاه مطرح شد و به تصویب رسید.
دومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران»، ۸ تا ۱۱ مهرماه سال جاری به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصلای تهران برپا می‌شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.