×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

سلامانه : یک کارشناس طب سنتی تدابیر رفع زخم معده را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، سید جواد علوی درباره تدابیر زخم معده اظهار داشت: افراد قبل از گرسنگی غذا مصرف نکنند و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشند. هر لقمه را ۳۰ تا ۴۰ بار بجوند. سر سُفره حرف نزنند. مصرف مایعات و میوه و ماست با فاصله قبل و بعد از غذا رعایت کنند و چند نوع غذا با هم نخورند.

وی درباره پرهیزات غذایی عنوان کرد: بهتر است افراد مبتلا به زخم معده غذاهای تند، شور، ترش، پُر ادویه، چرب، سرخ کرده، کارخانه‌ای، آماده و سنگین مصرف نکنند. همچنین، از مصرف قهوه،کاکائو، چای پر رنگ، نوشابه گاز دار، غذاهای خمیری، فست فود و آب یخ پرهیز کنند.

این کارشناس طب سنتی درباره غذاهای مفید برای درمان زخم معده افزود: از غذاهای مفید می‌توان به آش جو، شیر برنج، فرنی شیر بُز (خصوصا برای معده‌های گرم )، روغن زیتون، گوشت جوجه مرغ با کمی زرشک و سماق طعم دار شود، برنج سفید یک واحد- جو پوست کنده نیم واحد را مخلوط و با آب پخته شود و سپس نیم واحد نشاسته را در آب سبوس گندم حل شود و به آن اضافه کنید تا خوب بپزد و مثل حریره شود و در انتها ۵ گرم صمغ عربی و ۵ گرم کتیرا اضافه شود و به صورت نیم گرم مصرف شود، و همچنین می‌توان به دیگر خوراکی‌ها شربت آب و عسل، جلاب و ماءالشعیر طبی نام برد.

علوی اضافه کرد: “به”، گلابی، سیب، مویز، مربای بالنگ، مربای آمله، مربای هلیله و مربای پوست پسته برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است.

وی خاطرنشان کرد: خاکشیر و نبات و آب جوش، ۱۵ گرم زنیان، ۲۰ گرم شیرین بیان، ۱۵ گرم انیسون، ۱۰ گرم زیره سبز، ۱۵ گرم سیاهدانه را نرم کوبیده شود و بعد از هر غذا، یک قاشق مربا خوری مصرف شود. همچنین، جویدن سقز، مصطکی و عسل روزی ۴ تا ۵ بار مفید است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.