×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح مرکز تحقیقاتی و تولید نیمه‌صنعتی افزودنی‌های غذایی

 به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی اکبر شمسیان، با اعلام این خبر افزود: پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی در راستای چشم‌انداز خود برای نیل به قطب صنایع غذایی و به منظور تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی خود، اقدام به احداث اولین «مرکز تحقیقاتی و تولید نیمه‌صنعتی افزودنی‌های غذایی» با اولویت تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی در کشور کرده است.

وی تصریح کرد: تحقیقات مربوط به تولید این رنگ‌ها از سال ۱۳۸۷ در گروه پژوهشی افزودنی‌های غذایی این پژوهشکده آغاز شد و احداث این مرکز پس از اجرای موفق بیش از ۱۷ پروژه پژوهشی و به منظور پیاده‌سازی دانش فنی به دست آمده برای تولید رنگ‌های خوراکی طبیعی در مقیاس نیمه صنعتی و در نهایت تکمیل چرخه تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان صورت گرفته است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: مرکز تحقیقاتی و تولید نیمه صنعتی افزودنی‌های غذایی شامل بخش‌های سالن تولید، کنترل کیفیت، تحقیق و توسعه، کنترل و… واقع در پردیس دانشگاه است.

شمسیان با تاکید بر اینکه در ساخت مجموعه، تمام استانداردها و الزامات واحدهای تولیدی صنایع غذایی لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در مرکز شامل سیستم‌های آسیاب، اکستراکتور، اواپراتور، خشک‌کن پاششی، خشک‌کن قفسه‌ای، سانتریفیوژ و… است که دارای کارایی مناسب برای استخراج و تولید انواع افزودنی‌های غذایی و دارویی هستند.

وی خاطرنشان کرد: استخراج و تولید رنگ‌های طبیعی با کاربردهای غذایی، دارویی و صنعتی از منابع بیولوژیکی، فرمولاسیون و تولید انواع افزودنی‌های غذایی، توانایی استخراج انواع عصاره و اسانس از گیاهان دارویی، تولید انواع پودرهای غذایی و دارویی با استفاده از تکنیک خشک‌کن پاششی، آموزش کارشناسان حوزه‌های مختلف صنعت در کشور و ارائه خدمات تخصصی به دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های نظارتی برخی از توانمندی‌های این مرکز هستند.

بر اساس این گزارش، «مرکز تحقیقاتی و تولید نیمه صنعتی افزودنی‌های غذایی» پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی همزمان با هفته دولت در روز پنج شنبه، ۶ شهریور ماه امسال با حضور مسؤولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.