×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک مدرس دانشکده طب سنتی گفت: سنگ نمک دارای طبیعت گرم و خشک است؛ بطوریکه رطوبت‌های زائد معده را از بین می‌برد، هضم کننده غذا است و برای تقویت معده، رفع ریفلاکس و میکروب‌های معده مفید خواهد بود.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری مدرس دانشکده طب سنتی اظهار داشت: سوزش، ترش کردن و ریفلاکس معده معمولاً از سردی و رطوبتی است که در معده غلبه پیدا کرده است؛ رطوبت باعث شلی دهانه معده می‌شود، بنابراین شلی دهانه معده باعث ریفلاکس خواهد شد.

به گفته وی رطوبت‌های زائدی که در دهانه معده تجمع پیدا می‌کند که معمولاً به دلیل این است که فرد در بین غذایش آب خورده و در هم خوری و روی هم خوری کرده باشد، مثلاً ماست و خیار و گوجه و غذاهای نفاخ و غیر نفاخ رو قاطی می‌خورند و انتظار دارند ترش هم نکنند.

این مدرس دانشکده طب سنتی ادامه داد: افراد نوشابه هم می‌خورند و انتظار دارند ترش هم نکنند. حتماً باید تغذیه اصلاح شود، بهترین تدبیر این است که غذا را با نمک شروع کنند. نمک ضد ترش کردن معده است. قبل و بعد از غذا یک تکه کوچک سنگ نمک به اندازه نصف نخود سنگ نمک را در دهان مزمزه کنند و  بعد غذایشان را بخورند و بعد از غذا هم نمک بخورند.

کردافشاری اضافه کرد: می‌دانید که روایت‌های زیادی از پیامبر، حضرت  موسی و از امام صادق (ع) نقل شده است که گفته اند کسی که قبل و بعد غذایش نمک بخورد، از هفتاد و دو نوع بیماری مانند جذام پیسی، کک و مک، برص در امان خواهد بود.

وی افزود: مزه مزه کردن نمک قبل و بعد از غذا از بیماری‌های پوستی، مالیخولیا و بیماری‌های روحی روانی و افسردگی در امان خواهند ماند. بهترین نمکی که حکما می‌گویند سنگ نمک یا نمک اندرونی است که در گذشته برنج را با نمک سنگ می‌شستند.

این مدرس دانشکده طب سنتی گفت: سنگ نمک در رفع میکروب‌های معده موثر استف چرا که نمک گرم و خشک است و باعث هضم غذا می‌شود و مسهل سودا، بلغم، صفرا می‌شود؛ نمک تقویت معده می‌کند به شرطی که در طبخ غذا نمک کم مصرف شود و در ابتدا و انتهای غذا نمک مزه مزه شود جرا که این کار مسیر وردد غذا را پاکسازی می‌کند.

 کردافشاری ادامه داد: استفاده از آویشن، زیره، رازیانه و انیسون برای جلوگیری از ترش کردن معده خیلی خوب است. یک مقدار تخم زنیان را مثل زیره که برخی از افراد روی غذا می‌پاشند استفاده کنند، چرا که زنیان غذا را خوشمزه می‌کند و هاضوم (هضم کننده غذا) و سم زدا و سموم را از بدن دفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زنجبیل و شکر بعد از غذا ذره مزمزه کنند که به هضم غذا کمک می‌کند که نسبت زنجبیل به شکر یک به ۷ است، مثلاً یک قاشق غذاخوری سرخالی زنجبیل و ۷ قاشق شکر را آسیاب کرده و نصف قاشق چای خوری بعد از غذا مصرف کنند. این مواردی که برای رفع بیماری‌های معده ذکر شد، دارای طبیعت گرم و خشک هستند و رطوبت‌ها را از بین می‌برند و معده تقویت می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.