×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمرکز دولت هند بر داروهای گیاهی و یوگا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا : دکتر ˈهرش واردهانˈ وزیر بهداشت هند اعلام کرد سیاست بهداشتی برای بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر هندی بر روی ورزش یوگا و داروهای گیاهی متمرکز خواهد شد.

وی با تاکید بر الزام موسسه های درمانی و پزشکی بر محور قرار دادن داروهای گیاهی و یوگا درامور پزشکی و درمان، اظهار داشت: سیاست ملی بهداشت هند به صورت پایه ای بر روی اصول ˈآیوروداˈ (داروهای گیاهی)، یوگا، داروهای یونانی و داروهای هوموپاتی استوار خواهد بود و موسسات پزشکی عمده باید از داروهای گیاهی نیز استفاده کنند.

با توجه به عوارض داروهای شیمیایی، گرایش عمومی به استفاده از داروهای گیاهی و به طور کلی فرآورده های طبیعی در جهان به خصوص در هندوستان در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. مهمترین علل این گرایش را می توان عوارض داروهای شیمیایی از یک طرف و ایجاد آلودگی های زیست محیطی از سوی دیگر دانست .

هندوستان یکی از هفت کشور آسیایی است که بیشترین گیاهان دارویی را دارد. امروزه تخمین زده می شود که ۷۵ هزار نوع گیاه دارویی در سراسر جهان وجود داشته باشد. این بخش از منابع طبیعی قدمتی همپای بشر دارند و یکی از مهمترین منابع تامین غذا و داروی بشر درطول نسل ها بوده اند. طبق برآوردها در حال حاضر ۷۵۰ هزار گیاه گلدار یا دانه دار در زمین یافت می شوند و تاکنون ۳۰۰ هزار گیاه در جهان شناسایی شده اند . در بین کشورهای آسیایی بیشترین تعداد و تنوع گونه های گیاهان دارویی متعلق به کشور های چین ، هند، اندونزی، برمه ، تایلند ، مالزی و ایران است . هندوستان همچنین یکی از بیشترین تعداد دانشکده های طب سنتی را به خود اختصاص داده است.

در هندوستان پزشکان فارغ التحصیل طب سنتی که از آن با عنوان طب یونانی یاد می شود، همچون دیگر پزشکان مطب دارند و داروهای گیاهی برای بیماران خود تجویز می کنند. به گفته پزشکان هندی بسیاری از درمان های گیاهی و سنتی در طب سنتی ریشه در آداب و سنن اسلامی دارد که نسل به نسل منتقل شده و به تدریج در جهان گسترش یافته است. در حال حاضر هزاران پزشک سنتی در هندوستان به کار مداوای بیماران مشغولند. داروخانه های گیاهی نیز در همه محله های شهرهای کوچک و بزرگ این کشور دیده می شوند. مردم هندوستان با وجود تنوع فراوان داروهای شیمیایی در این کشور همچنان اقبال و علاقه زیادی به مواد طبیعی و داروهای گیاهی از خود نشان می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.