×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک مدرس دانشکده طب سنتی تدابیر رفع شوره و چربی سر از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری درباره تغییرات فصلی و شوره سر اظهار داشت: باید علت ایجاد شوره سر را تشخیص داد، وقتی فضولات و مواد زائد در سر تجمع می‌کند، برخی افراد سرشان چرب می‌شود و علت ریزش مویشان از چربی‌هایی است که در سر تجمع دارد.

به گفته وی چربی‌ها رطوبت‌های زائدی‌اند که تجمع پیدا کرده‌اند و رطوبت باعث شلی شده موهایشان نازک و سست می‌شود و بعد آرام آرام می‌ریزد. تدابیری وجود دارد که مواد زائد را از سر به سمت روده‌ها می‌کشاند و دفع می‌کندو یکی از راه‌ها اسهال و … است.

 این مدرس دانشگاه افزود: در چربی سر هم همین توصیه است. سدر، مورد و حنا گیاهانی هستند که افراد می‌توانند با شامپویشان استفاده کنند یا روغن زیتونش را بیشتر کنند. این می‌تواند به همراه شامپو کمک کند. (در کیمیا مهرطب دستور ساخت بدنشوی و شامپوی گیاهی به این ترتیب آمده به جای صابون و شامپو در حمام از سدر (۳۰۰ گرم) و مورد (۱۵۰ گرم) و حنای بی‌رنگ (۲۵ گرم) + کمی روغن زیتون + ۱ استکان آب کرفس و۲ قاشق غذاخوری سرکه اضافه کرده و با آب و یا عرق شاه‌تره به صورت رقیق در آورید. مخلوط فوق را به عنوان شوینده ۲۰ الی ۱۵ دقیقه مانده سپس شسته شود.)

کردافشاری بیان داشت: این‌ها جالی یعنی پاک کننده و رسوب زدا هستند. این شوره ها رسوباتی است که در سر ایجاد شده است وقتی به طور سیستمیک هم پاک شود، می‌تواند موثر باشد.

وی در برنامه خانه محبت گفت: شوره و چربی سر ممکن است علت کبدی و معده‌ای داشته باشد. اگر ما علت هر کدام از این ها را بدانیم می توانیم بر اساس آنها تصمیم بگیریم. در تغییر فصل بدن عکس العمل نشان می‌دهد. بعضی از مثامات (منافذ پوست) بسته می‌شود و بعضی باز می‌شود. و فضولات و تجمع مواد در یک نقطه خود عامل بیماری است.

سدر و مورد و حنا تقویت کننده عضو است و اجازه نمی‌دهند مواد زائد دوباره ریزش کند، عضو را تقویت می‌کنند و ریشه‌های مو را پاکسازی و تقویت می‌کنند البته جدا از خاصیتی است که فقط چربی را از بین ببرد. ما علاوه بر بردن چربی نیاز به پاکسازی و تقویت هم داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.