×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک متخصص طب سنتی توصیه کرد: در فصل تابستان از خوراکی‌هایی که تند و دارای فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس های تند و خردل هستند، باید پرهیز کرد.


 علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: در فصل تابستان باید بدانیم چه غذاهایی را نباید بخوریم در این فصل افراد با مزاج گرم و خشک، بیشتر در معرض آسیب هستند بنابراین در این فصل باید از تمام خوردنی ها و نوشیدنی هایی که حرارت بدن را بالا می برند و باعث خشکی می‌شوند، پرهیز کرد.


وی ادامه داد: مواد غذایی تند که دارای فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس های تند، خردل و سبزیجات تند هستند مانند سیر، پیاز، ترخون، نعناع، تره، شاهی و شوید کمتر مصرف شود.


این متخصص طب سنتی گفت: از مصرف غذاهایی مانند فسنجان، گردو و کنجددار به دلیل گرم بودن باید در این فصل پرهیز کرد و بهترین غذا در این فصل مصرف غذاهای زود هضم مانند ماهی تازه، گوشت مرغ همراه با آب انار ترش، آب غوره، آب لیمو و سماق، ماست و اسفناج، ماست و خرفه، آب‌دوغ خیار همراه با مقداری نان گندم، خورشت کدو، خورشت آلو اسفناج، سوپ جو و آش جو است.


حسینی ادامه داد: در فصل تابستان باید در مصرف نمک و غذاهای شور، تنقلاتی مانند چیپس و آجیل شور احتیاط کرد.


وی تصریح کرد: مصرف میوه های تازه که رطوبت زیادی دارند مانند آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس، توت، سیب، انگور، به، انار، خیار و هندوانه توصیه می شود.از طرفی نباید در مصرف شیرینی ها، شکلات ها و حتی شیرینی های طبیعی مانند عسل، کشمش، مویز و میوه های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، خربزه و آناناس در این فصل زیاده روی شود.


حسینی گفت: نوشیدن شربتهایی مثل انار، سکنجبین، نارنج، به، لیمو و عناب مفید است و مصرف سبزی‌هایی مانند کاهو، خرفه، اسفناج، کدو و گشنیز توصیه می شود.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.