×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

سلامانه : دکتر محمود خدادوست با اشاره به این که عطاری ها نباید از عناوین اغواکننده برای تبلیغات استفاده کنند، توضیح داد: به مردم توصیه می کنیم که از این گونه داروهای ترکیبی بدون مجوز و بدون تجویز پزشک استفاده نکنند چون مشخص نیست ترکیبات این داروها چه خطراتی برای مردم دارد و حتی چه تداخلاتی با داروهای شیمیایی که به صورت روزانه توسط مردم استفاده می شود، ایجاد می کنند. 


به گزارش پایگاه خبری سلامانه، معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به این که ضروری است در تفاهمی با وزارت صنعت، معدن و تجارت با صنف عطاری ها، بایدها و نبایدهایی برای عطاری ها ترسیم کرد، توضیح داد: در این صورت آنها که مجوز ندارند، تحت پوشش صنف قرار گرفته و به شرط رعایت قوانینی که از سوی متولیان سلامت به صنف اعلام شده، مجوز خواهند گرفت.



وی با اشاره به این که در وزارت بهداشت خوشبختانه کمیته ای متشکل از کارشناسان حوزه معاونت طب سنتی، سازمان غذا و دارو و درمان تشکیل شده، افزود: در این کمیته در بحث ساماندهی عطاری ها برنامه ای را تدوین کردیم و مشخص گردیده که در کوتاه مدت و میان مدت چه اقداماتی را در بحث نظارت روی عطاری ها باید انجام دهیم.


 


دکتر خدادوست گفت: یک سری ضوابط در این کمیته باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود تا مسئولان این وزارتخانه نیز به صنف عطاری ها آنها را ابلاغ کنند. همچنین ضروری است کسانی که به عنوان عطار در عطاری ها فعالیت می کنند آموزش های اولیه را در زمینه مفردات و گیاهان دارویی و عوارض و تداخلاتی که می توانند با داروهای شیمیایی داشته باشند، ببینند.



وی اشاره کرد: بعلاوه از توزیع این داروهای بی نام و نشان نیز باید جلوگیری شود. حتی داروهای گیاهی پروانه دار و مجوزدار از سوی وزارت بهداشت که قرار است در عطاری ها توزیع شود، باید در حد داروهای گیاهی باشد که در حکم داروهای بدون نسخه هستند و مصرفشان عوارض جدی روی مردم ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.