×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واردات “داروهای گیاهی” به ایران انگشت شمار است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر امیرحسین جمشیدی مدیرکل اداره داروهای طبیعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران در زمینه گیاهان د ارویی صاحب طب سنتی و صنعت است اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت بر روی واردات داروهای گیاهی نیست بلکه بیشتر فعالیتش بر روی توسعه صنعت داروهای طبیعی و طب سنتی است.

وی افزود: فرهنگ مصرف فرآورده‌های طبیعی نیز در بین مردم کشور وجود دارد؛ لذا توسعه آن کاری مطلوب است.

وی با اشاره به استقبال مردم از این نوع فرآورده ها گفت: افراد سودجو نیز در مواردی نوع تقلبی این داروها را به مردم عرضه می‌کنند و گاهی اوقات ممکن است به یک فرآورده گیاهی برای اثربخشی بیشتر و سریعتر یک ماده شیمیایی نیز اضافه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در واقع بخشی از مشکلات موجود در خصوص گیاهان دارویی تبلیغ فرآورده های غیرمجازی است که از طرق مختلف صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی و وزارت بهداشت و درمان باید هشدارهای لازم را برای گرفتار نشدن افراد در دام این تبلیغات گمراه کننده انجام دهند .

وی تصریح کرد :همچنین مردم باید آگاه باشند که برای تهیه تمام فرآورده‌های رسمی گیاهی باید به داروخانه ها مراجعه کنند و از مشاوره پزشک و داروساز نیز بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.