×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: نوزادنی که شیر مادر را خوب می‌خورند، زرنگ، خوش خلق و خندان است و خوابش خوب است.

 

به گزارش تسنیم، مرضیه قرائتی درباره اندازه شیر و غذا دادن به اطفال اظهار داشت: در هفته‌های اول به طور اطمینان بگذارند نوزاد هر چند مرتبه و هر مقدار که می‌خواهد، شیر مادر را استفاده کند، به دلیل اینکه هنوز عادت به مکیدن نکرده کم می‌خورد، بنابراین در طول ۲۴ ساعت در فاصله‌های شیر دادن می‌خوابد.

وی با اشاره به اینکه مادران بعد از گذشت چند هفته در صورت مقتضی دفعات شیردادن‌ها را زیاد کنند، افزود: اگر نوزاد زیاد شیر خورده باشد و بخواهند کمتر به او بدهند باید او را در هوای خوب به تفرج ببرند تا تقاضای شیر را فراموش کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: پس از آن برای خوبی حالت نوزاد، شیر دادن را منظم و عدد دفعات آن را معین کنند، به جهت اینکه منظم کردن و تعیین دفعات آن برای سلامتی او لازم است، مخصوصاً باید ملتفت هضم آن باشند، اگر هضم نمی‌کند بر حسب نیاز نوزاد کم و منظم کند.

قرائتی بیان داشت: منظم کردن شیردهی به نوزاد فایده دیگری نیز دارد، براین اساس طفل و دایه در شب زمان راحتی دارند، باید فهمید که نوزاد بر حسب تقاضا شیر بخورد و  گذاشت که در کمال میل شیر بخورد.

وی گفت: وقتی که سن طفل زیاد شد، هر دفعه زیاد شیر می‌خورد و باید دفعات آن را کم کرد، به قسمی که ۳ الی ۴ مرتبه در روز و یک الی دو مرتبه در شب بیشتر ندهند، زیرا این تغذیه  برای طفل خوب است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: نوزادنی که شیر مادر را خوب می‌خورند زرنگ، خوش خلق و خندان است و خوابش خوب است، اما وقتی که بر عکس باشد نوزاد خوابش بد و خندان و خشرو نیست و باید دید که اشکال کار از کجاست و به رفع آن کوشید و برای بدی تغذیه کاری کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.