×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : حجامت به دو دسته تقسیم می‌شود و یک روش تهاجمی به شمار می‌آید که خون گرفته شده با روش خونگیری معمول بسیار تفاوت دارد.


آرمان زرگران دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حجامت به دسته‌های مختلف طبقه بندی می‌شود که به طور کلی به دو گروه حجامت عام و حجامت خاص تقسیم بندی می‌شود. 


دستیار تخصصی طب سنتی به حجامت عام اشاره کرد و افزود: این نوع حجامت بیشتر در بین مردم شناخته شده است که بین دو کتف انجام و خونگیری می‌شود. 


وی در ادامه اظهار داشت: خونی که در حجامت گرفته با خونی که از عروق دست گرفته می‌شود تفاوت بسیار دارد، زیرا خون حجامت، خون مویرگی است و از مویرگ‌های سطحی پوست گرفته می‌شود. 


زرگران در مورد تأثیرگزاری حجامت عام و خاص و تفاوت آنها گفت: حجامت عام بیشتر برای حفظ سلامتی است و جنبه درمان کمتری دارد و انجام بیش از اندازه آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، در حالی که حجامت خاص بیشتر جنبه درمانی داشته و برطبق کارآزمایی‌های بالینی که انجام شده روی درمان بعضی از بیماری‌ها مؤثر بوده است. 


وی با توصیه به اینکه حجامت باید زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی انجام شود، تصریح کرد: تشخیص و انجام حجامت برای حفظ سلامتی و همچنین درمان باید تحت نظر پزشک مربوط باشد چون یک روش تهاجمی است. 


وی در ادامه افزود: به غیر از بحث درمان در حجامت مورد آلودگی نیز مهم است و فرد حجامت شونده این روش را در درمانگا‌ه‌های طب سنتی انجام دهد زیرا انتقال عفونت و باقی ماندن محل زخم بسیار مهم است و اگر روش و محل تیغ زدن مناسب نباشد احتمال عفونت و اثر به جای مانده از زخم زیاد می‌شود. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.