×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یکی از ناخوشایند ترین علایم یائسگی در زنان احساس گر گرفتگی است اما مطالعه ای جدید نشان می-دهد که طب سوزنی می تواند به کاهش شدت و تکرار گرگرفتگی در میان زنان یائسه کمک کند. 



به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از medical news today محققان آمریکایی دریافته اند که زنان یائسه ای که طب سوزنی انجام دادند کاهش چشمگیری را در میزان گر گرفتگی های خود برای بیش از ۳ ماه تجربه کردند. گر گرفتگی احساس ناگهانی گرم شدن همه یا بخش هایی از بدن است که ممکن است با قرمزی صورت و گردن، لکه های قرمز روی بازوها، پشت وسینه و تعریق زیاد و لرزهای سرد همراه باشد. این حالت بیشتر از همه برای زنانی که پا به سن یائسگی می گذارند رخ می دهد. 



مؤثرترین درمان برای گر گرفتگی هورمون درمانی است اما چنین درمان هایی که استروژن و پروژسترون را به بدن وارد می کنند با ریسک های دیگری مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و سرطان همراه است. در پژوهشی جدید، محققان جامعه مطالعات یائسگی آمریکای شمالی تأثیر طب سوزنی بر نظم و شدت گر گرفتگی زنان در جریان طبیعی یائسگی را بررسی کردند. 



یافته های این مطالعه نشان می دهد زنانی که تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفتند شدت و تکرار گر گرفتگی آنها تا بیش از ۳ ماه کاهش یافت. علاوه بر این درمان با طب سوزنی اثر مثبتی بر گر گرفتگی فارغ از تعداد دوره ها، جلسات و طول دوره درمان داشت. طب سوزنی با کاهش تمرکز بتا اندورفین، نوروپپتیدی که در سلول های سیستم عصبی مرکزی و پیرامونی یافت می شود، در هیپوتالاموس مغز می-تواند به آزاد سازی کلسی تونینی که دمای بدن را تنظیم می کند کمک کند. 



به گفته یکی از محققان این پژوهش طب سوزنی می تواند جایگزین مؤثری برای کاهش گر گرفتگی باشد به ویژه برای زنانی که به دنبال درمان های غیر دارویی هستند، با این حال انجام صحیح طب سوزنی شرط اصلی اثرگذاری این نوع درمان است. 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.