×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رقیق کننده گیاهی اسپرم دام به تولید انبوه رسید

تولید انبوه داروی درمان ناباروری از رقیق کننده گیاهی اسپرم قوچ در دو شرکت داروسازی اصفهان آغاز شد.
نخستین رقیق کننده گیاهی اسپرم قوچ ، پرتودهی شده با اشعه گاما برای درمان ناباروری دردانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان تولید شده بود که دو شرکت دارویی در اصفهان آن را تولید صنعتی کردند.
آقای نجفی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان امروز گفت: این رقیق کننده حاصل تلاش اکبرپیرستانی، فریبرز معطرو سعیدصفوی پوراز محققان این دانشگاه ، شرکتی داروسازی دراصفهان و پژوهشکده علوم و فنون هسته ای با تولید ۵ هزار عدد قرص به تولید صنعتی رسید.
عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: در این تحقیق نخستین بار از دو عصاره گیاه دارویی جین سینگ و خارخاسک در ترکیب رقیق کننده اسپرم استفاده و پس از مشخص شدن تاثیرات مطلوب هر کدام در دوز مشخص بر اسپرم قوچ افشاری با اشعه گاما پرتو دهی و نتیجه مطلوب آنها بر باروری، تحرک، شکل و زنده و مرده بودن اسپرم و تاثیر محافظت کننده این دو عصاره گیاهی در برابر دوز مشخص اشعه گاما معلوم شد.
آقای پیرستانی افزود: نتیجه این تحقیق نخستین بار به بسیاری از سوالات در مورد رقیق کننده اسپرم و تاثیر اشعه گاما پاسخ می دهد و منجر به بهبود عملکرد در موسسات تحقیقاتی در زمینه تولید مثل دام و انسان، مراکز باروری و ناباروری، مراکز اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی و کلیه دانشگاه های دارای رشته مرتبط با علوم زیستی، فیزیولوژی تولید مثل، علوم دامی و دامپزشکی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.