×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احیای کشت حنا و وسمه در شهرستان ریگان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه حنا زمرد گمشده کویر شرق استان کرمان در گذشته در شهرستان ریگان از رونق خاصی برخوردار بود، چند سالی کشت این محصول رو به فراموشی سپرده شده است.

محصول حنا در شهرستان ریگان در سه مرحله اوایل مرداد، آبان و آذرماه برداشت می‌شود و این محصول از اقلام صادراتی است و با توسعه کشت آن در این شهرستان می‌تواند موجب تحولات اقتصادی شود.

ترویج کشت حنا در دستور کار قرار گرفته است

منصور حسین‌پور سرپرست فرمانداری ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: دو گیاه دارویی حنا و وسمه درآمد خوبی برای کشاورزان ریگانی دارند، ترویج کشت آنها توسط جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شهرستان ریگان به دلیل ظرفیت خوب در زمینه کشت گیاهان دارویی یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است و دشت ده‌رضای آن از آب فراوانی برای کشاورزی برخوردار است.

سرپرست فرمانداری ریگان تصریح کرد: با واگذاری موتور پمپ‌های کشاورزی در دشت ده‌رضای ریگان اولویت با افرادی است که کشت دیگر محصولات را به جز خرما در دستور کار قرار دهند.

حسین‌پور عنوان کرد: کشاورزان ریگان به دلیل تک محصولی به دلیل خسارات به محصول خرما متضرر می‌شوند و باید کشت دیگر محصولات در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول تاکید کرد: برای نخستین‌بار در شهرستان کشت دیگر محصولات جالیزی و صیفی‌جات توسط تعدادی از کشاورزان انجام شد که بهترین محصول شرق استان کرمان از این زمین‌ها برداشت شد.

۱۰۰ هکتار در ریگان زیر کشت حنا قرار دارد

سرپرست فرمانداری ریگان گفت: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این شهرستان را داشته باشند با مراجعه به دبیرخانه ستاد توسعه اقتصادی شهرستان از این موتور پمپ‌های کشاورزی استفاده کنند.

حسین‌پور افزود: برای نخستین‌بار در دشت ده‌رضای ریگان توسط بخش خصوصی پروژه ۱۵ میلیارد ریالی انجام شد و این سرمایه‌گذار از این منطقه اعلام رضایت کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: اکنون در شهرستان ریگان سطح زیر کشت محصول حنا ۱۰۰ هکتار است که از هر هکتار چهار تن محصول برداشت می‌شود و این نشان از حاصلخیزی خاک ریگان و ظرفیتی برای کشت محصولات دارد.

وی ابراز داشت: محصول حنا یکی از گیاهان مقاوم نسبت به شرایط گرم و خشک است و از طرفی یکی از گیاهان کم‌توقع نسبت به آب است و به دلیل کمبود ماشین‌آلات کشاورزی و عدم وجود کارخانه حناسایی کشاورزان تمایل به توسعه این محصول ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان متذکر شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده با قرار دادن تسهیلات به کشاورزان این محصول در شهرستان رونق می‌یابد.

این مسئول در پایان گفت: سرمایه‌گذارانی که قصد راه‌اندازی کارخانه حناسایی را در شهرستان داشته باشند به آنها تسهیلاتی در این زمینه داده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.