×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : مویز از خانواده کشمش و جزو گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای قند، چای خود را همراه با مویز میل کنند.


دکتر حوریه محمدی کناری، متخصص طب سنتی درباره این میوه پرخاصیت به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «هنگام خرید مویز، حواستان باشد که انواع چاق، پرگوشت، شیرین و کم‌دانه آن را انتخاب کنید. مویزهای بسیار خشک، کم‌گوشت و پردانه، جزو بدترین انواع مویز هستند».


وی تاکید می‌کند که مویز، هضم‌کننده غذا و گرم‌کننده تمام بدن، به‌خصوص کلیه و مثانه است. عضو دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «مزاج مویز، گرم و تر است و خوراکی‌هایی مانند سکنجبین، عناب و آب میوه‌های ترش در طب سنتی جزو مصلحات این میوه مطرح شده‌اند. مصرف حجم متعادلی از آن می‌تواند باعث دفع باد، تقویت معده، کبد، کلیه‌ها و مثانه بشود. ضمن اینکه مویز باعث باز شدن رگ‌های خونی هم می‌شود و مدر، ملین و محرک نیروی جنسی در افراد سردمزاج است».


دکتر محمدی خاطرنشان می‌کند که خوردن مویز همراه با عسل باعث افزایش فواید آن در بدن می‌شود. «به‌علاوه، استمرار در مصرف مویز می‌تواند به افزایش حافظه، قدرت فهم، تسکین صفرا، دفع بلغم و اصلاح خلق‌وخو هم کمک کند».


این متخصص طب سنتی معتقد است که مصرف ۲۱ عدد مویز سرخ ناشتا، باعث پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد و با حفظ سلامت دهان و دندان، خوشبو شدن دهان را هم در پی خواهد داشت. 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.