×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
طرح بین المللی “جف” برای احیای گیاهان دارویی ریگان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، منصور حسین‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: به دلیل غنی بودن کوهستان‌های این شهرستان از گیاهان دارویی و به دلیل بارندگی‌های امسال در این مناطق، برداشت گیاهان دارویی نسبت به سال‌های گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست فرمانداری ریگان عنوان کرد: در مناطق کوهستانی ریگان انواع گیاهان دارویی وجود دارد که با سرمایه‌گذاری در این مناطق این شهرستان به قطب تولید گیاهان دارویی استان کرمان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح بین‌المللی جف اقداماتی در مناطق کوهستانی این شهرستان برای احیا گیاهان دارویی انجام شده، افزود: با سطح زیر کشت بردن این گیاهان در مناطق کوهستانی افزایش تولید را در منطقه داریم.

حسین‌پور با بیان اینکه سالانه بیش از هفت تن گیاه دارویی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: کوهستان‌های این شهرستان غنی از زیره کوهی است که عطر و بویی خاص دارند و امسال برداشت زیره در این مناطق انجام شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: قبل از خشکسالی به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد بیش از نیم تن زیره در مناطق کوهستانی ریگان برداشت می‌شد و این امر موجب رونق اقتصادی در این مناطق شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ کیلوگرم زیره از این مناطق برداشت شود.

سرپرست فرمانداری ریگان اضافه کرد: بیشترین سطح گیاهان دارویی شامل کلپوره، درمنه، کثور، آویشن، زیره و انغوزه هستند که سبب رونق اقتصاد اهالی مناطق عشایری این منطقه شده است.

وی اذعان داشت: کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه گیاهان دارویی در این منطقه که قطب تولید گیاهان دارویی است را دارند می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه مثلث توسعه اقتصادی طرح خود را به این دبیرخانه ارائه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.